اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

انتقاد ترامپ از شرکت سازنده واکسن کرونا

رئیس‌جمهور آمریکا از شرکتی که واکسن تولیدی‌اش در مبارزه با کرونا موثر نشان داده انتقاد کرد.

انتقاد ترامپ از شرکت سازنده واکسن کرونا

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا بامداد سه‌شنبه (به وقت تهران) با انتشار چند پیام در توئیتر از شرکتی که روز دوشنبه اعلام کرد واکسن تولیدی‌اش در مبارزه با کرونا موثر است انتقاد کرد.

شرکت داروسازی «فایزر» روز دوشنبه اعلام کرده بود داده‌های اولیه از تزریق واکسن کرونا به داوطلبان، حاکی از ایمن بودن واکسن این شرکت است.

فایزر می‌گوید، بررسی اولیه داده‌های مربوط به واکسن این شرکت نشان می‌دهد تزریق این واکسن در ۹۰ درصد موارد باعث ایجاد مصونیت در برابر کرونا شده است. مطابق ادعای این شرکت آمریکایی، در آخرین مرحله  آزمایش بالینی، تزریق این واکسن به ۹۴ بیمار داوطلب به ایجاد هیچ عارضه جدی در آنها منجر نشده است.

دونالد ترامپ در توئیتر نوشت: «همان‌طور که بارها گفته‌ام فایزر و دیگران خبر واکسن را بعد از انتخابات اعلام کردند، چون شجاعت انجام این کار قبل از انتخابات را نداشتند. سازمان دارو و غذای آمریکا باید آن را زودتر اعلام می‌کرد، نه برای اهداف سیاسی بلکه برای نجات جان انسان‌ها!»

او در توئیتی دیگر نوشته است: «اگر جو بایدن رئیس‌جمهورتان بود تا ۴ سال دیگر واکسن نداشتید، سازمان غذا و دارو هم آن را اینقدر سریع آن را تأیید نمی‌کرد. کاغذبازی‌ها جان میلیون‌ها شهروند را می‌گرفت.»

ترامپ اضافه کرد: «سازمان غذا و دارو و دموکرات‌ها نمی‌خواستند من قبل از انتخابات، پیروزی واکسنی داشته باشم، بنابراین، آن را ۵ روز دیرتر بیرون دادند-همان‌طور که از ابتدا گفته‌ بودم.»

انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا روز سوم نوامبر (۱۳ آبان) برگزار شد. برآورد آسوشیتدپرس تا این لحظه حاکی است «جو بایدن» ۲۹۰ رأی الکترال و ترامپ ۲۱۴ رأی الکترال کسب کرده‌اند. 

برخی رسانه‌های دیگر مانند «سی‌ان‌ان» هنوز ۱۱ رأی الکترال ایالت «آریزونا» را به بایدن اختصاص نداده‌اند و بر همین اساس آرای الکترال بایدن را ۲۷۹ رأی اعلام کرده‌اند. 

 آسوشیتدپرس هنوز برآورد نهایی خود از پیروز انتخابات در ایالت‌های «جورجیا» (۱۶ رأی الکترال)، «کارولینای شمالی» (۱۵ رأی الکترال) و «آلاسکا» (۳ رأی الکترال) را اعلام نکرده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول