اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

افتتاح ۹۰۰ واحد مسکن مهر در خراسان شمالی تا پایان سال

مدیرکل راه و شهرسازی استان خراسان شمالی گفت: تا پایان سال، ۹۰۰ واحد مسکن مهر در این استان به بهره‌برداری می‌رسد.

افتتاح ۹۰۰ واحد مسکن مهر در خراسان شمالی تا پایان سال

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری خراسان شمالی، عبدالحسین نژادصفوی در نشست شورای مسکن خراسان شمالی اظهار کرد: خراسان شمالی دارای ۱۴۳ هزار واحد شهری و صد هزار و ۲۲۱ واحد روستایی است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی ضمن ارائه گزارشی از ساخت‌وسازهای مسکن مهر، خاطرنشان کرد: تا پایان سال، ۹۰۰ واحد مسکن مهر در این استان به بهره‌برداری می‌رسد.

۲۰ هزار واحد مسکونی در خراسان شمالی طی ۲ سال ساخته می‌شود

غلامرضا هوایی معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی نیز در این جلسه  از فرمانداران نیز خواست تا در شورای مسکن شهرستان‌ها، نیازسنجی و آمار را به شورای مسکن استان اعلام کنند.

معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی بابیان اینکه می‌خواهیم این استان را به نخستین استان کشور که فاقد نیاز به مسکن است معرفی کنیم، گفت: اولویت احداث ۲۰ هزار واحد مسکونی پیش‌بینی‌شده در بافت فرسوده هر شهر است.

وی اضافه کرد: بنیاد مستضعفان زمین‌های خود را به‌منظور اجرای این طرح در اختیار گذاشته تا برای ساخت‌وساز مورداستفاده قرار بگیرد اما اولویت اجرا در بافت فرسوده شهرستان‌ها است.

هوایی تعادل نرخ مسکن، کاهش نرخ اجاره، رونق بازار مصالح و فرصت حمایت از شهرداری‌ها را از مزایای ساخت ۲۰ هزار واحد مسکونی عنوان کرد و یادآور شد: هزار و ۱۷۰ آیتم به صنعت ساختمان‌سازی وابسته است.

وی بابیان اینکه نیازسنجی افراد فاقد مسکن توسط اداره کل راه و شهرسازی و بنیاد مسکن استان انجام‌شده، تصریح کرد: بر این اساس ۱۱ هزار واحد شهری و ۹ هزار واحد مسکن روستایی تا دو سال آینده احداث می‌شود.

معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی اضافه کرد: منابع این طرح از سوی خیرین و بانک اما بخش عمده آن از طریق تسهیلات تأمین می‌شود.

هوایی بر پرداخت ۱۰ درصد حق شهرداری‌ها توسط اداره کل مسکن و شهرسازی در زمین‌هایی که شهرک‌سازی کرده است، تأکید کرد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول