اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

همکاری ازبکستان و امارات برای ایجاد مراکز مشترک کشاورزی و زراعی

معاون نخست‌وزیر ازبکستان در سفر کاری به «ابوظبی» با وزیر اقتصاد امارات دیدار و چشم انداز تحکیم شراکت راهبردی در زمینه‌های سرمایه گذاری، صنعتی و بازرگانی بین دو کشور را بررسی کردند.

همکاری ازبکستان و امارات برای ایجاد مراکز مشترک کشاورزی و زراعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «سردار عمرزاق اف» معاون نخست وزیر، وزیر سرمایه گذای و تجارت خارجی ازبکستان در سفر کاری به «ابوظبی» با «عبدالله بن طوق المری» وزیر اقتصاد امارات دیدار و چشم انداز تحکیم شراکت راهبردی در زمینه‌های سرمایه گذاری، صنعتی و بازرگانی بین دو کشور را بررسی کردند.

طرفین در این دیدار بر گسترش بیش از پیش همکاری‌های سرمایه گذاری بین دو کشور، اجرای طرح‌های مشترک سرمایه گذاری تاکید کردند.

طرفین در مورد برقراری همکاری‌های متقابل بین شرکت‌های بزرگ دو کشور تأکید کردند.

طرف امارات بر تحکیم همکاری‌های متقابل در زمینه کشاورزی تاکید کرد. در این راستا امکانات ایجاد مراکز مشترک بزرگ زراعی و صنعتی برای پرورش و صادرات میوه و سبزیجات در «تاشکند» برای بازار ابوظبی بررسی شد.

طرفین در این دیدار همچنین در مورد برگزاری مراسم‌های مشترک با حضور محافل بازرگانی دو کشور با هدف تحکیم روابط متقابل بازرگانی به توافق رسیدند.  

طرفین همچنین برگزاری نشست دوره‌ای کمیسیون بین دولتی در همکاری‌های اقتصادی و  بازرگانی و علمی و فنی بین دو کشور در 3 ماهه اول سال 2021 میلادی در ابوظبی را در دستور کار قرار دادند.

هم اکنون در ازبکستان حدود 107 شرکت با سرمایه گذاری امارات در زمینه‌های منسوجات، مصالح ساختمانی، کنسروهای میوه و سبزیجات، مواد شوینده و خدمات فعالیت می‌کنند.  

امارات استقلال این کشور‌ را در تاریخ 26 دسامبر سال 1991 میلادی به رسمیت شناخته و در تاریخ 25 اکتبر سال 1992 میلادی بین این دو کشور روابط سیاسی برقرار شده است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول