اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

کلاهبرداری با فروش مواد بهداشتی تقلبی در فضای مجازی

رئیس پلیس فتا استان کرمان در خصوص توزیع و فروش مواد بهداشتی تقلبی و فاقد اصالت و غیرمجاز در فضای مجازی به خصوص شبکه‌های اجتماعی به شهروندان هشدار داد.

کلاهبرداری با فروش مواد بهداشتی تقلبی در فضای مجازی

 به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، امین یادگارنژاد اظهار داشت: این روزها با شیوع موج سوم بیماری کووید 19 و شروع فصل پاییز، استفاده از اقلام بهداشتی در جهت پیشگیری از انتشار ویروس کرونا در نزد شهروندان افزایش یافته و امکان تهیه و خرید انواع و اقسام این محصولات بهداشتی توسط مردم در فضای مجازی فراهم شده است.

رئیس پلیس فتا استان کرمان افزود: اخیرا مشاهده شده است برخی کلاهبرداران سایبری با سوء‌استفاده از شرایط خاص موجود در بین شهروندان و عدم آگاهی برخی کاربران اقدام به فروش بسته‌های اقلام بهداشتی تقلبی و فاقد مجوز با قیمت‌های ارزان در برخی کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی می‌کنند.

یادگار نژاد ادامه داد: هرگز به افرادی که در شبکه‌های اجتماعی اقدام به تبلیغات فروش اقلام و بسته‌های بهداشتی می‌کنند اعتماد نکنید چراکه اکثر بسته‌ها تقلبی و فاقد مجوزهای مربوطه هستند.

وی با بیان اینکه تولید و عرضه محصولات دارویی ‌و بهداشتی باید با مجوز و تایید وزارت بهداشت، درمان‌ و آموزش پزشکی و تحت نظارت سازمان غذا و داروی کشور باشد، تاکید کرد:‌ فروش هرگونه داروی مجاز و غیرمجاز در فضای مجازی ممنوع است و شهروندان نیاز اقلام بهداشتی و دارویی خود را از مبادی مجاز و قانونی مانند داروخانه‌ها و فروشگاه‌های مجاز عرضه تجهیزات پزشکی تهیه کنند‌، تا در دام شیادان اینترنتی قرار نگیرند.

رئیس پلیس فتا استان کرمان به کلاهبرداران سایبری هشدار داد: بر اساس قانون خرید و فروش محصولات دارویی در فضای مجازی عملی مجرمانه است و این پلیس با قانون شکنانی که در فضای مجازی اقدام به تبلیغ و فروش کالا به صورت غیرقانونی می‌کنند، برابر قانون رفتار خواهد کرد.

 یادگارنژاد از شهروندان خواست هشدار‌های پلیس فتا را جدی بگیرند و در صورت مواجهه با موارد مشکوک و یا نیاز به اخذ مشاوره و راهنمایی با مراجعه به بخش مرکز امداد و فوریت‌های سایبری پلیس فتا از طریق سایت رسمی پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir از خدمات بر خط این پلیس بهره‌‌مند شوند.

انتهای پیام/3388/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول