اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

تلاش برای اتصال تمام مدارس به شبکه ملی اطلاعات

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان گفت: تمام سعی وتلاش ما این است که همه مدارس به شبکه ملی اطلاعات متصل شوند و در این راستا تاکنون بیش از 3 میلیارد تومان هزینه صرف اتصال مدارس دولتی در سطح استان شده است.

تلاش برای اتصال تمام مدارس به شبکه ملی اطلاعات

حامد سرائی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان گزارشی از اقدامات انجام شده در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات ارائه کرد و گفت: هدف از این اقدامات دسترسی بهتر مردم به اینترنت و ارائه خدمات بهتر بوده است.

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان با اشاره به تامین دسترسی پهن باند به اینترنت به خصوص با توجه به شرایط شیوع کرونا افزود: هم اکنون همه شهرها از اینترنت پرسرعت برخوردار هستند و در تلاشیم تمام روستاهای بالای 20 خانوار این نیز از دسترسی پرسرعت بهره‌مند شوند.

وی به اقدامات انجام شده در حوزه فناوری اطلاعات اشاره کرد و گفت: تمام سعی و تلاش ما این است که همه مدارس دولتی شهری و روستایی به شبکه ملی اطلاعات متصل شوند و در این راستا تاکنون بیش از 3 میلیارد تومان هزینه صرف اتصال مدارس دولتی در سطح استان شده است.

سرائی یکی دیگر از وظایف حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات را در حوزه توسعه کسب و کارهای حوزه ICT و حمایت از این کسب و کارها، پرداخت  تسهیلات با نرخ کارمزد پایین به خصوص برای کسب و کارهای متضرر از شرایط کرونا عنوان کرد.

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان با اشاره به اقدامات مجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حوزه ایجاد زیرساخت‌های مربوط به توسعه دولت الکترونیک در راستای افزایش شفافیت،کاهش فساد و تسهیل ارائه خدمات به مردم، گفت: اقدامات خوبی در رابطه با ایجاد زیر ساخت‌های مربوطه انجام شده است ولی استقبال آنچنانی از طرف دستگاه‌های اجرایی استان در ارائه خدمات خود به صورت الکترونیکی بر روی بستر شبکه ملی اطلاعات انجام پذیرفته است.

وی با اشاره به تکلیف مجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در قالب برنامه ششم توسعه در خصوص تامین زیر ساخت‌های مربوط به ارائه خدمات الکترونیکی در حوزه‌های آموزش، سلامت، خدمات خرده بانکی و کشاورزی توضیحاتی را در رابطه با پیشرفت هر یک از این حوزه‌ها ارائه کرد.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول