اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

دادستان ارشد آمریکایی در اعتراض به وزیر دادگستری استعفا کرد

دادستان ارشد رسیدگی به جرایم انتخاباتی وزارت دادگستری آمریکا در اعتراض به درخواست دادستان کل مبنی بر بررسی اتهامات بدون مدرک در ارتباط با وجود بی‌نظمی در انتخابات، استعفا کرد.

دادستان ارشد آمریکایی در اعتراض به وزیر دادگستری استعفا کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ریچارد پیلگر» دادستان ارشد رسیدگی به جرایم انتخاباتی وزارت دادگستری آمریکا در اعتراض به درخواست «ویلیام بار» دادستان کل مبنی بر بررسی اتهامات بدون مدرک در ارتباط با وجود بی‌نظمی در انتخابات، روز دوشنبه (به وقت آمریکا) استعفا کرد.

به گزارش شبکه «سی‌ان‌ان»، پیلگر در پستی الکترونیکی خطاب به همکارانش نوشت: دادستان کل سیاست مهم جدیدی را برای باطل کردن سیاست عدم مداخله چهل ساله در تحقیقات درباره تقلب در آرا قبل از تایید (نتایج) انتخابات صادر کرد.

او در این نامه مشخص نکرد که قصد دارد در سمت دیگری در وزارت دادگستری باقی بماند یا خیر.

پیشتر همزمان با ادامه مخالفت رئیس‌جمهور آمریکا با اعلام پیروزی رقیب دموکرات او در انتخابات و تاکید او بر تقلب گسترده در این انتخابات، ویلیام بار، دادستان کل و وزیر دادگستری این کشور خواستار تحقیقات دادستان‌های فدرال درباره انتخابات شد.

پایگاه خبری آمریکایی «شیکاگو تریبیون» گزارش داد: در حالی که هیچ مدرکی از  تقلب گسترده وجود ندارد، ویلیام بار دادستان کل آمریکا به دادستان‌های فدرال در سراسر ایالات متحده مجوز داده است که "اتهام‌های اساسی" مطرح شده درباره رای گیری در انتخابات (ریاست جمهوری) را دنبال کنند».

طبق گزارش خبرگزاری رویترز، وزیر دادگستری و دادستان کل آمریکا در نامه به دادستان‌های فدرال و اف‌بی‌آی مجوز تحقیقات درباره ادعاهای مطرح شده درباره تخلفات رای گیری را صادر کرد اما همچنین از آنها خواست به دنبال ادعاهای «واهی یا دور از ذهن» درباره انتخابات نروند.

طبق گزارش رویترز، این اولین باری است که وزیر دادگستری آمریکا درباره ادعاهای مکرر و اثبات نشده دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور درباره «تقلب گسترده در انتخابات» و پیروزی جو بایدن در انتخابات اظهارنظر و اقدام کرده است.

توسل ترامپ به دادگاه برای پیگیری آنچه تقلب گسترده در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خوانده است، در شرایطی انجام شده که اکثر رسانه‌های این کشور و حتی شبکه جمهوری‌خواه فاکس نیوز، او را بازنده انتخابات قلمداد و بایدن هم خود را «رئیس‌جمهور منتخب» اعلام کرده است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول