اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

عوارض ناشی از کرونا را با این گیاهان دارویی درمان کنید

متخصص طب ایرانی گفت: بر اساس کتاب مرجع گیاهان دارویی، گیاه بابونه شیرازی برای درمان سرفه، تب، برونشیت و سرماخوردگی و همچنین پیشگیری از بروز التهاب دهان و گلو تأیید شده است.

عوارض ناشی از کرونا را با این گیاهان دارویی درمان کنید

نعمت الله مسعودی متخصص طب ایرانی در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، درباره توصیه‌های طب سنتی برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا در افرادی که بیماری زمینه‌ای ندارند، توضیح داد: بر اساس کتاب مرجع گیاهان دارویی، گیاه بابونه شیرازی برای درمان سرفه، تب، برونشیت و سرماخوردگی و همچنین پیشگیری از بروز التهاب دهان و گلو تأیید شده است.

وی افزود: دز مصرفی روزانه تأیید شده دمنوش آن 3 گرم در روز معادل سه قاشق چایخوری است.

مسعودی ادامه داد: در طب سنتی ایرانی به اثرات این گیاه دارویی در بهبود آسم و کاهش شدت تب‌های عفونی، تسکین خستگی و سردرد نیز اشاره شده و همچنین استفاده از بابونه می‌تواند منجر به پاکسازی بدن از اخلاط و فضولات اضافی شود.

این متخصص طب ایرانی با اشاره به خواص عناب، توضیح داد: این ماده غذایی نیز دارای خاصیت ملین، ضد حساسیت و آرامبخش است و در طب سنتی ما برای رفع اخلاط فاسد از بدن، کلیه، قفسه سینه و ریه کاربرد دارد.

وی خاطرنشان کرد: جوشانده عناب از جمله دمنوش‌هایی است که در فرهنگ تغذیه عامه کاربرد دارد و در دزهای معمول مصرف خانگی عوارضی از آن گزارش نشده است.

مسعودی افزود: افرادی که دارای بیماری زمینه‌ای نیستند می‌توانند با مصرف سه قاشق غذاخوری معادل 3 گرم در روز از این ماده غذایی برای پیشگیری از ابتلا به کرونا استفاده کنند.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول