اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نخست‌وزیر ارمنستان: ارتش به پذیرش آتش‌بس اصرار داشت

نخست‌وزیر ارمنستان دلیل پذیرش توافق آتش‌بس با جمهوری آذربایجان را اصرار ارتش کشور خود به‌خاطر «تمام شدن همه منابع» نیروهای نظامی ارمنستان اعلام کرد.

نخست‌وزیر ارمنستان: ارتش به پذیرش آتش‌بس اصرار داشت

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «نیکل پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان امروز (سه‌شنبه) در واکنش به اعتراضات علیه موافقت او با توافق اتمام جنگ با جمهوری آذربایجان در منطقه مورد مناقشه «قره‌باغ کوهستانی»، گفت ارتش ارمنستان به پذیرش آتش‌بس اصرار می‌کرد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، پاشینیان در این باره توضیح داد: «من این تصمیم را بعد از اینکه ارتش به انجام آن اصرار داشت، گرفتم. می‌توانید وضعیتی را تصور کنید که در آن ارتش می‌گوید لازم است که [جنگ] متوقف شود».

وی که در پخش زنده شبکه اجتماعی فیسبوک سخنرانی می‌کرد، ضمن ابراز تأسف از بی‌اطلاعی مردم کشورش از حقایق عرصه میدانی، اظهار داشت که توافق با جمهوری آذربایجان نتیجه کاهش کارآمدی قوای نظامی ارمنستان بود. 

بر این اساس، نخست‌وزیر ارمنستان با بیان اینکه بخشی از نظامیان ارمنستانی حاضر خط مقدم جنگ با جمهوری آذربایجان حدود ۱ ماه بود که هیچ استراحتی نداشتند، تصریح کرد: «منابع نظامی و ارتش دیگر کارایی و تاثیر کامل را نداشتند».

بامداد امروز بود که «نیکل پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان اعلام کرد توافقنامه‌ای را با روسیه و جمهوری آذربایجان برای پایان دادن به جنگ در قره‌باغ امضا کرده است. بعد از آن بود که رسانه های ارمنستان از شکل‌گیری تظاهرات در برابر ساختمان نخست وزیری این کشور خبر دادند. معترضان ضمن مخالفت با توافق آتش‌بس، خواستار استعفای پاشینیان از نخست وزیری شدند.

امروز همچنین وزارت دفاع ارمنستان با بیان اینکه جنگ در منطقه مورد مناقشه «قره‌باغ کوهستانی»‌ به پایان رسیده، بر لزوم تقویت بیش از پیش ارتش و نیروهای نظامی این کشور تاکید کرد.

«الهام علی‌اف» رئیس جمهوری آذربایجان نیز امروز در اولین سخنرانی بعد از امضای توافق اتمام جنگ در منطقه قره‌باغ، گفت باکو توانست ارتش ارمنستان را شکست دهد و تا کنون ۳۰۰ منطقه را از اشغال آزاد کند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول