اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

گام‌های پیوسته شبکه مردمی کوثر برای اطعام نیازمندان+تصاویر

شبکه مردمی اطعام کوثر با چشم‌انداز حداقل یک وعده غذای گرم به صورت روزانه برای هر نیازمند تشکیل شد و با جذب و پشتیبانی از کلیه ظرفیت‌های خیر موجود در استان برنامه‌ریزی و ایجاد بانک اطلاعاتی جامع از نیازمندان در هر منطقه را پیگیری خواهد کرد.

گام‌های پیوسته شبکه مردمی کوثر برای اطعام نیازمندان+تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، شبکه مردمی اطعام کوثر در سال ۱۳۹۹ با چشم‌انداز حداقل یک وعده غذای گرم به صورت روزانه برای هر نیازمند تشکیل شد تا به مشکل اطعام نیازمندان با بپردازد، این شبکه از یک ستاد مرکزی، چندین کانون و خانه اطعام تشکیل می‌شود.

ستاد مرکزی با جذب و پشتیبانی از کلیه ظرفیت‌های خیر موجود در استان زمینه‌سازی، برنامه‌ریزی و ایجاد بانک اطلاعاتی جامع از نیازمندان در هر منطقه را دنبال کرده است و با ایجاد شبکه بین خیرین و نیازمندان، جمع‌آوری، ذخیره‌سازی مواد اولیه و غذای طبخ شده و نیز پخت و توزیع هدفمند غذای گرم بین نیازمندان را پیگیری خواهد کرد.

 

از دیگر اجزای تشکیل دهنده این شبکه کانون‌ها و خانه‌های اطعام هستند، کانون‌ها و خانه‌های اطعام شامل مجموعه‌های گروه‌های مردمی و جهادی، فرهنگی مذهبی، هیأت‌ها، خیریه‌ها و ... هستند، که توانایی شناسایی و توزیع غذا بین نیازمندان و مشارکت در تأمین منابع  را داشته باشند.

این شبکه در گام اول ۵ هزار پرس غذای گرم در عید سعید غدیر طبخ و بین نیازمندان توزیع کرد. شبکه مردمی اطعام کوثر در گام دوم در پخت و توزیع ماهانه ۳۰ هزار پرس غذای گرم و به طور متوسط روزانه در طبخ و توزیع ۱۰۰۰ پرس غذای گرم مشارکت می‌کند.

در گام سوم طرح جذب خانه‌ها و کانون‌های اطعام و طبخ ۱۷ هزار غذای گرم مصادف با ولادت با سعادت پیامبر اعظم (ص) و توزیع بین نیازمندان انجام شده است و در گام چهارم نیز مشارکت در تهیه و توزیع ماهیانه ۱۱۰ هزار پرس غذای گرم انجام می‌شود.

 

با تجربه به دست آمده از سوی این شبکه مردمی، با همکاری ظرفیت‌های خیر فردی و گروهی برای احیای سنت اطعام و با ایجاد شبکه‌های منسجم مشارکت، بین خیرین و مردم، توزیع سازمان‌یافته طعام بین نیازمندان افزایش خواهد یافت و در کنار ایجاد بسترهای انسانی و دانشی برای توزیع سازمان‌یافته، زنجیره تأمین، پخت و توزیع، می‌توان امر اطعام را به صورت پیوسته ادامه داد.

به گفته متولیان این حرکت مردمی، مؤسسات فرهنگی، مذهبی، هیأت‌ها، خیریه‌ها و تمام مجموعه‌ها و افرادی که دغدغه اطعام نیازمندان را دارند می‌توانند با پیوستن به این شبکه قدمی مؤثرتر جهت محرومیت‌زدایی بردارند.

انتهای پیام/۶۳۰۵۸/ص۱۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول