اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

یک میلیون تن کالای اساسی ترخیص می شود/ مردم از رعایت پروتکل‌ها خسته نشوند

‍سخنگوی دولت گفت: با استفاده از بخشنامه جدید دولت تا پایان هفته آینده حدود یک میلیون تن کالای اساسی ترخیص می شود و ترخیص کالاهای اساسی بعد از این تاریخ هم ادامه خواهد یافت.

یک میلیون تن کالای اساسی ترخیص می شود/ مردم از رعایت پروتکل‌ها خسته نشوند

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، علی ربیعی سخنگوی دولت در نشست خبری امروز (سه‌شنبه) خود با خبرنگاران گفت: خصوصیات کرونا نسبت به شروعش تهاجمی شده است. ۸۸ درصد افراد فوت شده از سالمندان و افراد دارای بیماری های زمینه ای بودند اما  اکنون به سنین کمتر هم رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه مردم نباید از رعایت پروتکل ها خسته شوند، اظهار داشت: اگر رعایت پروتکل ها به ۹۰ درصد برسد می‌توان ضمانت زندگی بهتر داد. در گزارش جلسات ستاد آمده که بیشترین گرفتاری ها دورهم نشینی است که در اسپانیا ۳۱ درصد اما در ایران احتمالاً ۵۰ درصد است.

ربیعی همچنین خاطرنشان کرد که انتقال ویروس از انسان به حیوان در ایران مشاهده شده است.

سخنگوی دولت خاطر نشان کرد: امیدواریم این انتخاب نماینده شایسته ای آرا و دیدگاه های مردم آمریکا باشد و اظهارات خود را در خصوص حقوق بین المللی در دولت قبل مد نظر قرار دهد. تحولات را به دقت بررسی کرده و قضاوت را به آینده می سپاریم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این تحریم اقتصادی پایان می‌پذیرد؟ گفت: ما افزایش توانمند سازی را متوقف نمی‌کنیم. من شعار افزایش توانمند سازی اقتصادی را به عنوان شعار دولت اعلام می‌کنم. تصمیمات مقتضی در شرایط خود انجام خواهد شد و از همه فرصت ها استفاده خواهد شد. از حالا ما سناریوهای مختلفی را طراحی کرده‌ایم. 

انتظار ما از بایدن روشن است؛ باید هزینه‌های وارده به ایران پرداخت شود

ربیعی در پاسخ به این سوال که شما چه انتظاری از بایدن دارید؟ اظهار داشت: انتظار ما از بایدن کاملا روشن است و تداوم اشتباهات گذشته را متوقف و برای آن تلاش کند. بازگشت به برجام می‌تواند گامی در تسریع این موضوع باشد. شدیدترین تحریم‌های تاریخ، ایران را تسلیم نکرد و ملت ما راسخ ایستادند و باید هزینه های وارده به ملت ایران پرداخت شود.

سخنگوی دولت گفت: تنها زبان صلح در مقابل ملت ایران جواب خواهد داد. آقای بایدن قول داده به توافق های همه جانبه جهانی بازخواهد گشت و جهان هم شاهد رفتار آنها است. همین امروز گزارشی آمد که جلوی کانال کره و ژاپن که از آن برای خرید دارو استفاده می شد و با پول خودمان بود آمریکا مانع تراشی کرده است.

وی ادامه داد: برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در هفته گذشته یکی از مهم‌ترین اتفاقات در فضای بین‌الملل  بود. موضع ما درباره رهبران آمریکا روشن است. همانطور که بارها تاکید کرده‌ایم ما به سیاست‌ها کار داریم نه سیاستمداران.

ربیعی گفت: آنچه واضح بود خود مردم آمریکا در این انتخابات به نژادپرستی، شناعت، جنسیت زدگی، قانون‌شکنی و ایجاد دردسرهای جهانی "نه" گفتند. ترامپ با این صفات چهره آمریکا را در نزد افکار عمومی ملت خودش و ملت‌های جهان مخدوش کرد.

وی افزود: ما امیدواریم دولت بعدی آمریکا، نماینده‌ای شایسته از آرا و دیدگاه‌های مردم آمریکا باشد و اظهارات خود درباره نقض معاهدات بین‌الملل توسط دولت قبل را مدنظر قرار دهد. بنابرابن، تحولات را با دقت بررسی کرده و قضاوت را به آینده موکول می‌کنیم.

ربیعی تاکید کرد: عدم خروج ایران از برجام همزمان با ترامپ یکی از هوشمندانه ترین تصمیمات چند دهه اخیر بود. سال قبل می‌گفتند ترامپ از برجام خارج نمی‌شود، ترامپ خارج شد. امروز می‌گویند بایدن به برجام برنمی‌گردد چون هیچ منافعی در بازگشت به برجام ندارد. ظاهرا اصالت فقط نقد دولت است. فراموش نشود در دوران جنگ اقتصادی، دولت با تدبیر و برنامه ریزی نگذاشت آمریکا به هدف خود که به دنبال فروپاشی ۳ ماهه، ۶ ماهه و شکستن ایران بود برسد.

سخنگوی دولت خاطر نشان کرد: دولت در ماههای اخیر برای ترخیص کالاهای اساسی از گمرک دو تصمیم گرفته است. تصمیم اول ترخیص کالا بدون کد رهگیری و با تعهد ۳ ماهه بانک برای تامین ارز بود و دوم بخشنامه جدید دولت که ۹۰ درصد کالاها ترخیص و الباقی بعد از تامین ارز توسط بانک مرکزی وارد بازار شوند.

ربیعی با اشاره به برخورد با عوامل غیرقانونی خرید و فروش ارز گفت: بدیهی است عوامل متعددی در افزایش قیمت ارز موثر بوده اند. این عوامل بخشی اقتصادی و بخش هایی عوامل روانی مبتنی بر روانشناسی اجتماعی فعالان اقتصادی و بازار و حتی افراد جامعه، بوده است. علاوه بر اینها متاسفانه در کشور ما همیشه سودجویی و برخی کسب و کارهای ناسالم و حتی بعضی وقتها فعالیت هایی مبتنی بر دستکاری های خارجی در فضای ارز و سکه به چشم می خورد.

وی اظهار داشت: اخیرا افرادی بطور سازمان یافته اقدام به افزایش نرخ ارز و سکه می‌کردند که توسط سیستم امنیتی برخورد شده است و دستگیر شدند و در همین راستا برنامه ریزی لازم با نهادهای قضایی و امنیتی برای تشکیل کمیته ای برای این امر انجام شده است و مطلعم که اقدامات مهمی نیز صورت گرفته و افراد در شبکه هایی دستگیر یا متواری شده اند.

تا پایان هفته آینده حدود یک میلیون تن کالای اساسی ترخیص می‌شود 

وی ادامه داد: با استفاده از بخشنامه جدید دولت تا پایان هفته آینده حدود یک میلیون تن کالای اساسی ترخیص می شود و ترخیص کالاهای اساسی بعد از این تاریخ هم ادامه خواهد یافت.

ربیعی گفت: این تصمیم با توجه به ضرورت ترخیص سریع کالا برای جلوگیری از افزایش قیمت‌ها و عدم کاهش تولید اتخاذ شده است. برای روشن شدن برخی از شبهات، تاکید می‌شود این اجازه فوری ترخیص‌ها، صرفا شامل کالاهای اساسی و مواد اولیه تولید است که اولویت آنها تنها توسط وزارت صمت مشخص خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: از همین‌جا اعلام می‌کنم خارج از این اولویت گذاری هیچ کالایی به این شکل ترخیص نخواهد شد. بنابراین کالاهای مصرفی، لوکس و غیر ضرور اصلا با این بخشنامه امکان ترخیص ندارند.

سخنگوی دولت افزود: بنابر گزارشی که از رییس محترم گمرک دریافت کردم، بلافاصله بعد از این بخشنامه ۲۵ هزار تن برنج از گمرک ترخیص شده است و تا یک میلیون تن کالا به زودی ترخیص خواهد شد.

از اینکه می‌گویند دولت بعد انتخابات آمریکا ارز پاشی کرد به‌خود می‌لرزم

وی عنوان داشت: گفته بودند دولت ارزها را پیش از انتخابات آمریکا نگه داشته و بعد از رای آوری بایدن ارز پاشی کند. بعد از سال ها کار سیاسی و کنش اجتماعی از این اظهارات به خودم می‌لرزم. اگر همین اتفاق افتاده باشد یک خیانت به مردم است. این یک ادعای نادرست و غیر اخلاقی است. روح و روان مردم بازیچه نیست.

ربیعی افزود: همانطور که زندگی روزمره مردم بازیچه نیست، روح و روان جامعه نیز بازیچه اظهاراتی از این دست نیست. این نوع مواضع را من هر شب در رصدی که برایم تهیه می شود، در رسانه های فارسی زبان خارج هم می بینم و می‌شنوم. مجددا لازم است به دوستانی که  این نوع ادعاها را مطرح می‌کنند، یادآوری کنم بحث فروش نفت را با دسترسی به ارز، اشتباه نگیرند.

سخنگوی دولت ادامه داد: ما بخاطر تحریم های ظالمانه آمریکا، هم در معاهدات و هم در دریافت ارز ناشی از فروش نفت مشکل داریم و تاکنون هم بخاطر اقدامات و تدابیر بانک مرکزی این مشکل به نحوی کنترل شده است بنابراین ادعای وجود ارز به جز خزانه بانک مرکزی یک ادعای نادرست است.ای کاش جایی، مرجعی، نهادی به این اتهامات نادرست و بر هم زننده روح و روان جامعه رسیدگی می کرد.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه در روزهای اخیر اخبار متناقضی در خصوص تعطیلی دو هفته ای پایتخت شنیده می‌شود گفت: هرگونه تصمیم گیری در خصوص کرونا را آقای دکتر رییسی، سخنگوی ستاد ملی کرونا اعلام می کنند و هر گونه اعلامی غیر از سخنگوی ستاد فاقد اعتبار است.

وی بیان داشت: از جامعه، رسانه ها و افراد خواهشمندیم برای تنظیم برنامه ها و یا اعلام یا انعکاس آنها به مطالبی که از سوی دکتر رییسی سخنگوی ستاد اعلام می شود استناد کنند. بنابر بر تقسیم کار صورت گرفته در ستاد ملی کرونا، پیشنهاد تعطیلی ها با توجه به شرایط هر شهر و استان در کمیته بهداشت تعیین و در ستاد ملی مورد بررسی خواهد گرفت.

خانم محرز عضو ستاد ملی مبارزه با کرونا نیست

ربیعی اظهار داشت: بنابراین پیشنهادهایی که هر نهاد یا فردی دارند صرفا در صورت تایید کمیته بهداشت ستاد ملی مورد بحث قرار می‌گیرد. اساسا ستادهای استانی نیز می‌توانند پیشنهادهای خود را به وزارت بهداشت ارسال نمایند و این پیشنهادها پس از بحث در ستاد ملی کرونا و شنیدن دیدگاههای مختلف از سوی اعضای جلسه توسط رییس جمهور جمع بندی خواهد شد. 

سخنگوی دولت تصریح کرد: امروز ما مشاهده می‌کنم که پیشنهادهای یک عضو ستاد استانی را بعضا به عنوان خبر مصوب مطرح می‌کنند، مصوبه پس از بحث در ستاد صرفا از سوی سخنگو اعلام خواهد شد. خبر فوق نیز فاقد صحت بوده و رییس جمهور هیچ دستوری مبنی بر تعطیلی که استانداران از آن تبعیت نکنند اصلا صادر نکرده است. خانم محرز اصلاً عضو ستاد مبارزه با کرونا نیستند.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی در خصوص مشکلات هفت تپه اظهار داشت: اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی می تواند تحولی بزرگ در اقتصاد کشور باشد. و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند خصوصی سازی نیاز مبرم اقتصاد است و نباید جلوی آن گرفته شود. تمامی کارشناسان به اتفاق باور دارند بزرگی دولت عامل فساد و ناکارآمدی است.  

وی بیان داشت: جریان خصوصی سازی در ایران مراحل مختلفی را پشت سرگذاشته است. در دوره ای شاهد تجربه‌ای از خصوصی سازی بودیم که بخش کمی از جامعه از آن بهره‌مند شدند و با نگاهی تجاری، خصوصی سازی دنبال شد.پس از ابلاغ سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی توسط رهبری که می‌توانست یک پارادایم در تحول مثبت اقتصادی ایجاد کند، نوعی خصوصی‌سازی نارس صورت گرفت و بخش بسیار کمی به شکل نامناسب به بخش خصوصی و درصد زیادی به نهادهای عمومی واگذار شد که در حقیقت سرمایه و صنعت را در اختیار شرکت های نسل چندم دولتی قرار داد که مصیبت جدیدی از کاستن شفافیت و زمینه سازی فشار برای سهم گیری را ایجاد کرد که دولت تدبیر و امید با بردن سهام این شرکت ها در بورس در جهت شفاف‌سازی هرچه بیشتر گام برداشته است. و نوعی خصوصی سازی بطور عمومی نیز را دنبال کرد.

وی ادامه داد: خصوصی‌سازی‌های صورت گرفته نیز بنا بر مسیر قانونی و توسط هیات واگذاری تصمیم گیری و اجرایی شده است.قبلا هم گفته شد اگر هرگونه تصمیم غلط و یا خطایی صورت بگیرد باید از طریق قانونی و در شورای داوری در مورد آن تصمیم گیری کرد. عمل به قانون موجب تقویت کارآفرینی و سرمایه گذاری در کشور خواهد شد.

ربیعی تصریح کرد: ورود هریک از قوا به موضوع خصوصی سازی نیز اگر براساس مجاری قانونی صورت نگیرد نه تنها تاثیر مثبتی از خود برجای نمی‌گذارد بلکه در یک تداخل وظایف شرایط نامناسبی را برای محیط کار فراهم می‌کند. پیشنهاد ما این است که هر گونه ادعا و اعمال نظر باید از سوی شورای داوری دنبال شود. حتی من شنیدم که تلویحاً آقای رئیسی نیز نسبت به این موضوع واکنش داشتند که درست است .

سخنگوی دولت بیان داشت: دولت در خصوص اصل ۴۴ بر سیاست های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری پایند بوده و معتقد است می‌توان فرآیند کوچک سازی دولت را اجرایی شود. در خصوص خبر دستگیری کارگران هر اتفاقی هم برای جامعه کارگری بیفتد برای من مهم است و شخصا موضوع را پیگیری می‌کنم.

با توجه به سقوط ترامپ، دولت‌ها در حال انطباق با سیاست‌های جدید هستند

ربیعی در پاسخ به سوال خبرگزاری فارس در مورد جزئیات طرح اقتصادی ۹ ماهه که رئیس جمهور  در هیات دولت اعلام کرده بودند گفت: اولا برنامه ۹ ماهه در تداوم طرح‌های متناسب با شرایط جنگ اقتصادی است. که بعد از خروج ترامپ از برجام اتخاذ شده اند. ما در دوران برجام نوعی از سیاست‌های اقتصادی را دنبال می کردیم که مبتنی بر ایجاد رشد اقتصادی و جلب سرمایه گذاری بود. ما در یک سال شاهد آمدن شرکتهای خارجی به ایران با حدود ۸۰ میلیارد دلار برای سرمایه گذاری خارجی بودیم.

وی ادامه داد : بدیهی است در دوران جنگ اقتصادی لازم بود در برخی عرصه‌ها سیاست‌های انقباضی و در برخی حوزه‌ها نیز سیاست‌های انبساطی جدید اتخاذ شود. در هزینه های دولت و واردات کالاها سیاست انقباضی در پیش گرفته شد به نحوی که ورود بیش از دو هزار و ۲۰۰ قلم کالا به کشور ممنوع شد.

سخنگوی دولت بیان داشت: در سیاست‌های انبساطی گسترش صادرات، حمایت از تولید داخل و اهتمام به تکمیل پروژه های در حال اتمام که یادگار ارزشمندی برای دولت‌های بعد از ۱۴۰۰ است در دستور کار قرار گرفت که متاسفانه اقدامات زیرساختی دولت در اتمام پروژه های استراتژیک به دلیل عدم تمایل عده‌ای برای انعکاس خدمات، اطلاع رسانی مناسب نشده است.

وی تصریح کرد: بنابراین برنامه ۹ ماهه مورد اشاره رییس جمهور مبتنی بر فرصت‌های جدیدی است که با رفتن جنگ افروز اقتصادی به وجود خواهد آمد. هوشمندی یک سیستم و دولت در این است که از فرصت‌های جدید به سرعت انطباق و بهره برداری کند، لذا ما یک برنامه ۷۰ روزه و یک برنامه تا مرداد ۱۴۰۰ خواهیم داشت.

ربیعی گفت: ایجاد سوال در مورد ضرورت تنظیم سیاست‌های ۹ ماهه جای تعجب عمیق دارد. امروزه حتی اقتصادهای شکوفای دنیا استراتژی‌های مخالفان را اتخاذ می‌کنند. اگر ما به سیاستگذاری اقتصادی و سیاسی ۹ ماهه نمی‌پرداختیم جای سوال داشت. سیاست اقتصادی ۹۲ تا ۹۷ دولت مبتنی بر شرایط جهانی و داخلی پدید آمده و از سال ۹۷ تا به امروز مبتنی بر مقابله با جنگ اقتصادی بوده است.

وی خاطر نشان کرد: امروز با توجه به سقوط فرد نامتعادل حاکم بر بزرگترین اقتصاد جهان نه تنها همه دولت‌ها با اقتصاد قوی بلکه کشورهای منطقه و حتی شرکت های بزرگ مبتنی بر تکنولوژی های ارتباطی نفتی و فولاد هم در حال انطباق با سیاست‌های جدید است.

سخنگوی دولت تاکید کرد: در همین راستا سیاست‌های تجاری، سیاست‌های مالی، سیاست‌های پولی، تقویت تامین منابع مالی و سیاست حمایتی ـ رفاهی در قالب برنامه های ۹ ماه آینده دولت و در راستای مقابله با جنگ اقتصادی تداوم خواهد داشت. در سیاست‌های حمایتی و رفاهی  طرح‌های حمایتی معیشتی با منبع یابی صحیح و پایدار در حال پیگیری است.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی در خصوص کاهش اخیر نرخ ارز با وجود عدم تصویب لوایح Fatf در حالی که دولت این لوایح را شرط بهبود اوضاع اقتصادی می‌دانست، گفت: پاسخ سوال شما در بطن سوال شما نهفته است. این روزها با چند متناقض نما در اظهارات روبرو هستیم. از طرفی اگر وقتی قیمت دلار بالا رفت، گفته شد ربطی به برجام و تحریم ندارد و ناکارآمدی دولت بوده است، حالا که به تعبیر شما همه از کاهش قیمت ارز و خودرو حرف می زنند، می فرمایید به تحولات خارجی ربطی ندارد، حداقل پس بگویید مربوط به کارآمدی و عملکرد دولت است.

عده‌ای در زمان جنگ اقتصادی، حتی حاضر نبودند اسم تحریم را بیاورند

 وی گفت: ۳ سال قبل گفته شد ترامپ از برجام خارج نمی شود چون این توافق همه منافع آمریکا را تامین کرده است. امروز می گویند بایدن به برجام برنمی گردد چون هیچ منافعی در بازگشت به برجام ندارد.

ربیعی تصریح کرد: همه بحث ما این بود که تروریسم اقتصادی، جنگ اقتصادی و فشار ترامپ، علیه معیشت، رفاه و زندگی ایرانیان بود و هدف ترامپ، سرنگونی ایران، تجزیه ایران، کوچک کردن ایران و فشار بر زندگی مردم و مستاصل کردن جامعه بود. 

وی اظهار داشت: متاسفانه عده ای در زمان جنگ اقتصادی، حتی حاضر نبودند اسم تحریم را بیاورند و علل فشار اقتصادی بر زندگی مردم را بیان کنند و حتی این لاپوشانی به لاپوشانی جنایات آمریکا منجر شد.به طور طبیعی با کنار رفتن محور شرارت ترامپ و احتمال تغییر سیاست‌های آمریکا بخشی از اثر روانی جنگ اقتصادی از فضای جامعه زدوده شد و از ابتدا هم می گفتیم که قیمت واقعی ارز این نیست و این قیمت ها آثار جنگ اقتصادی و تحریم و آثار روانی آن است. و کاهش قیمت های این روزها، در حقیقت بخشی از آثار روانی جنگ اقتصادی در حال تخلیه شدن است.

ربیعی گفت: فراموش نشود در دوران جنگ اقتصادی، دولت با تدبیر و برنامه ریزی نگذاشت آمریکا به هدف خود که به دنبال فروپاشی ۳ ماهه، ۶ ماهه و شکستن ایران بود برسد هر چند در این جنگ اقتصادی، فشار بر دولت، فشار بر زندگی مردم و تلخ شدن زندگی و معیشت مردم پدید آمد و عده ای حتی نمی خواهند مدیریت مقاومت جامعه را هم ببینند.

وی ادامه داد: در نهایت باید گفت همین که صدای شکسته شدن صدای ضد ایرانی و فشار حداکثری به گوش مردم ما رسید شاهد این کاهش قیمت ها هستیم. صدای شکسته شدن فشار حداکثری را ملت شنید و عده ای نشنیدند. سوال خوب شما باعث شد با تفسیر علل مسائل اقتصادی سالهای ۹۷،  تلاشها و دستاوردهای اقتصادی دولت پیش از تحریم‌ها و جنگ اقتصادی برای مردم و کارشناسان روشن شود و همین عملکرد آنها را نسبت به روزهای آینده خوشبین کرده است.

سخنگوی دولت خاطر نشان کرد: دولت در سال ۹۵ و ۹۶ تورم متوسط بلند مدت را به نصف رساند. یعنی دو سال پیاپی تورم تک رقمی شد در حالیکه تورم بلند مدت ایران۱۸.۲ درصد بوده است. همزمان نرخ رشد تولید ناخالص داخلی را که متوسط بلند مدت آن ۲.۲ درصد است در فواصل سالهای ۹۴ تا ۹۶ به ۴.۷ درصد رسید. یعنی تورم کمتر از نصف و نرخ رشد تولید بیش از ۲ برابر شد. 

وی بیان داشت: شاخص دیگر خالص ایجاد شغل در متوسط بلند مدت کشور است که میانگین آن ۲۶۱ هزار نفر بوده و در سه سال ۹۴ تا ۹۶ متوسط خالص ایجاد شغل به ۶۸۴ هزار نفر رسیده است. در همین مدت پایه پولی که متوسط بلند مدت ۴۰ ساله اش۲۳.۸ درصد بود به ۱۷.۷ درصد رسید.

وی افزود: نکته دیگر مساله وابستگی به نفت است که همیشه از دغدغه های مقام معظم رهبری هم بوده است. وابستگی کشور به درآمدهای نفتی در متوسط بلند مدت ۴۸.۵ درصد بوده که در سال‌های ۹۴ تا ۹۶ این وابستگی ۳۰.۵ درصد شده بود. یعنی در زمانی که هنوز وارد جنگ اقتصادی نشده بودیم در چهار شاخص رشد اقتصادی، کاهش تورم، افزایش اشتغال و کاهش وابستگی به نفت دوره افتخارآفرینی داشتیم.

سخنگوی  دولت تصریح کرد: اکنون نیز در سایه پایمردی مرد و تدابیر دولت در دوران فشار حداکثری آمریکا در آستانه خروج از جنگ تحمیلی اقتصادی هستیم و همه باید رفاه مردم را اولویت اصلی خود قرار دهند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول