اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

کردستان در 40 ساله انقلاب در خط مقدم شهادت بوده است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: کردستان در طول تاریخ ایران و در چهل سال اخیر در خط مقدم شهادت بوده و هم در دوران انقلاب و هم پس از انقلاب در طول چهل سال در مبارزه با گروه‌های تکفیری جانفشانی کرده است.

کردستان در 40 ساله انقلاب در خط مقدم شهادت بوده است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سیدعباس صالحی پیش از ظهر امروز در ارتباط زنده تصویری این هفته سه‌شنبه‌های تکریم (تکریم از خانواده شهید ارکان قدیمی در کردستان) اظهار کرد:‌ شهادت از شرایط وحدت و همزیستی است که این منطقه جغرافیایی دارد چرا که از نمادهای همزیستی حوزه شهادت است.

وی با اشاره به اینکه اگر شهادت به عنوان عالی‌ترین فضیلت مرتبت معنوی و انسانی شناخته شود قطرات خون مذاهب اسلامی در این سرزمین به ویژه در این چهل سال اخیر کنار هم ریخته می‌شود و در هم عجین می‌شود، افزود: ما 11 هزار شهید اهل سنت در کنار برادران شیعه داریم که این مهم نشان می‌دهد خون‌ها اقیانوس واحدی است که ایران اسلامی را به عنوان یک سرچشمه آبیاری می‌کند.

وی عنوان کرد: در حوزه اقوام ایران این همزیستی را نشان می‌دهد که یکی از مناطق زرخیز و به یاد ماندنی کشور ما استان کردستان است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: کردستان در طول تاریخ ایران و در چهل سال اخیر در خط مقدم شهادت بوده و هم در دوران انقلاب و هم پس از انقلاب در طول چهل سال در مبارزه با گروه‌های تکفیری جانفشانی کرده است.

صالحی عنوان کرد: کردستان در هشت سال جنگ تحمیلی نیز خط مقدم ایران بود که بیش از 25 هزار شهید در کردستان در دوره دفاع مقدس در کنار هم قرار گرفتند و از خاک ایران اسلامی دفاع کردند.

وی با بیان اینکه ایران کشوری است که شهادت حلقه اتصال اقوام و مذاهب است، تصریح کرد: مذاهب در کنار هم هستند تا دین اسلام و کیان ایران را حفاظت کنند.

وی اضافه کرد: ایران ما قربانی تروریسم قرار داشته و دارد و وجب به وجب خاک ایران را درگیر کرده است.

به گفته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، از نقاطی که ایران را به هم وصل می‌کند شهادت و شهدای ترور است که 17 هزار شهید ترور را در چهل ساله انقلاب داشته‌ایم که 10 درصد آن در کردستان بوده است.

صالحی اذعان کرد: شهدای ترور شهدایی هستند که مظلومیت آنها مضاعف است و از جوانب مختلف این مظلومیت را با هم دارند.

وی با تقدیر از خانواده شهید ارکان قدیمی از شهدای ترور مریوان بیان کرد: در شهدای ترور کودکان، نوجوانان و زنان را می‌بینیم و امروز در خانه یکی از شهدای ترور مریوان هستیم که در کنار همسر و فرزندش این ترور اتفاق افتاده است.

 

وی گفت: برای موجب افتخار است که چنین انسانهای شریفی در این منطقه زیسته‌اند و ما می‌توانیم عطر آنها را در ایران اسلامی استشمام کنیم.

ارزانی رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور نیز در این آئین اظهار کرد:‌ تاکنون بیش از 4400 جلسه در سطح کشور برای تکریم از شهدا در قالب سه شنبه های تکریم در استانهای کشور انجام شده که کردستان نیز در این راستا فعالیت خوبی داشته است.

وی اضافه کرد: استان کردستان استان مناره و مسجد است و حدود 650 کانون فرهنگی هنری مساجد در این استان فعالیت دارد.

در پایان این مراسم از خانواده شهید ارکان قدیمی تجلیل شد.

انتهای پیام/2330/72

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول