اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بیمه و بانک

چالش‌های تعطیلی یک هفته‌ای شعب بانک‌ها در استان‌های کردستان، یزد و لرستان

باتوجه به نقش پررنگ بانک‌ها در اقتصاد کشور، تعطیلی کامل شعب بانک‌ها در یک یا چند استان باعث توقف کامل بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی شده و قطعا تصمیم درستی برای کنترل شیوع ویروس کرونا نیست.

چالش‌های تعطیلی یک هفته‌ای شعب بانک‌ها در استان‌های کردستان، یزد و لرستان

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در استان‌های یزد و لرستان هم ستادهای استانی مقابله با کرونا یک هفته همه شعب بانک‌های استان خود را تعطیل اعلام کردند و ستاد استان کردستان هم 10 روز شعب بانک‌ها را تعطیل کرد.

درواقع با این تصمیم به مدت یک هفته تا 10 روز همه فرایند افتتاح حساب، درخواست یا ارائه مدارک برای دریافت تسهیلات، نقل و انتقال و واریز وجه بیش از 15 میلیون تومان، دریافت چک بانکی و بین بانکی و دریافت تضامین بانکی و حتی دریافت کارت عابربانک متوقف خواهد شد و این اقدام بسیاری از کسب و کارها و فعالیت‌های اقتصادی را به تعطیلی می‌کشاند و مشکلات زیادی برای مشتریان بانکی به‌وجود خواهد آورد.

این تصمیم مشکلات زیادی را برای مردم این استان‌ها به وجود آورده است. در همین رابطه برخی هم‌وطنان در استان کردستان در تماس با خبرگزاری فارس مشکلاتی که این تصمیم برای آنها به وجود آورده است را بیان کردند.

یکی از هم‌وطنان در این رابطه به ما گفت: بنده برای تاریخ 21 آبان ماه یک برگ چک کشیده بودم و می‌خواستم امروز مبلغی به حساب مرتبط با چک واریز کنم اما همه بانک‌های استان تعطیل شده‌‌اند و امکان مراجعه به شعبه وجود ندارد. باتوجه به اینکه در دیگر استان‌ها بانک‌ها تعطیل نیستند فرایند وصول چک انجام شده و چک من برگشت می‌خورد.

به گزارش فارس، باتوجه به نقش پررنگ بانک‌ها در اقتصاد کشور، تعطیلی کامل شعب بانک‌ها در یک یا چند استان باعث توقف کامل بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی شده و قطعا تصمیم درستی برای کنترل شیوع ویروس کرونا نیست. شعب بانک‌ها با ایجاد پوشش پلاستیکی بین کارمندان شعبه و مشتریان و فاصله‌گذاری اجتماعی در شعب و الزام مشتریان به استفاده از ماسک شرایط را برای کنترل ویروس به نحو مطلوبی فراهم کرده بود. در چنین شرایطی به نظر می‌رسد تعطیلی شعب آن هم فقط در چند استان خاص باعث ایجاد اختلال شدید در ارتباطات اقتصادی شده و تصمیم درستی نبوده است.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول