اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

راه‌اندازی سامانه جامع «مزیت‌سنجی شغلی» در کرمان

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان از راه‌اندازی سامانه ملی جامع «مزیت سنجی شغلی» در استان کرمان خبر داد.

راه‌اندازی سامانه جامع «مزیت‌سنجی شغلی» در کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، یحیی صادقی با اشاره به نقش‌آفرینی این نهاد در بهبود فضای کسب کار در استان، گفت: کارآفرینان فعالان کسب‌وکار و دستگاه‌های اجرایی استان کرمان می‌توانند مزیت‌های شغلی شهرستان‌های استان را از طریق سامانه «مزیت سنجی شغلی» کمیته امداد به آدرس www.maziyatjob.emdad.ir استخراج کنند.

مدیرکل کمیته امداد کرمان با بیان اینکه طرح ملی مزیت‌سنجی شغلی با هدف شناسایی ظرفیت‌ها و مزیت‌های شغلی شهرستان‌های استان با بهره‌گیری از جدیدترین روش‌های علمی راه‌اندازی شده است، خاطرنشان کرد: در این طرح فهرست ۵۰ شغل دارای مزیت در هر شهرستان بر اساس بوم منطقه، مشخصات آب و هوایی، توان و ظرفیت سرزمین، ویژگی‌های اقتصادی و اجتماعی و موقعیت جغرافیایی رتبه‌بندی شده تا نقشه راه مناسبی جهت شروع یا توسعه کسب‌وکارهای مناسب برای علاقه‌مندان و کارآفرینان این شهرستان‌ها باشد.

وی ادامه داد: همچنین در این سامانه جامع در هر رسته کسب‌وکارهای رایج به ترتیب اولویت مشخص‌شده و در تحلیل مشاغل موجود، مشاغل قابل توسعه و مشاغلی که هنوز در شهرستان راه‌اندازی نشده و ظرفیت ایجاد آن‌ها در شهرستان وجود دارد نیز اشاره‌شده است.

صادقی خاطرنشان کرد: کسب‌وکارهای دارای مزیت در رسته‌های شغلی مختلف همچون صنعت، خدمات، صنایع‌دستی، صنایع غذایی، باغداری، طیور، دامداری، صنایع تبدیلی و تکمیلی، زراعت و شیلات در این سامانه به تفکیک هر شهرستان اولویت‌بندی شده است.

انتهای پیام/3388/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول