اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

ابتلای 29 هزار و 883 زجانی به کووید 19/ بستری بودن 583 بیمار در بیمارستان

بر اساس همین گزارش دانشگاه علوم پزشکی آمار بیماران سرپایی به کووید 19 از آغاز شیوع ویروس کرونا در این استان، بر اساس تست‌های آزمایشگاهی 24 هزار و 165 مورد بوده است که 767 مورد از آن‌ها طی 24 ساعت گذشته گزارش شده است که با این حساب مجموع مبتلایان به این بیماری در استان به 29 هزار و 883 نفر رسیده است.

ابتلای 29 هزار و 883 زجانی به کووید 19/ بستری بودن 583 بیمار در بیمارستان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، بر اساس گزارش از اسفندماه سال‌گذشته تاکنون ابتلای قطعی 5 هزار و 116 نفر از بیماران بستری در استان زنجان به کووید 19 بر اساس تست‌های آزمایشگاهی ثابت شده که 4 هزار و 73 نفر از آن‌ها بعد از بهبود از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

بر اساس همین گزارش دانشگاه علوم پزشکی آمار بیماران سرپایی به کووید 19 از آغاز شیوع ویروس کرونا در این استان، بر اساس تست‌های آزمایشگاهی 24 هزار و 165 مورد بوده است که 296 مورد از آن‌ها طی 24 ساعت گذشته گزارش شده است که با این حساب مجموع مبتلایان به این بیماری در استان به 29 هزار و 883 نفر رسیده است.

در حال حاضر 683 نفر در بیمارستان‌های استان زنجان به دلیل ابتلا به کووید 19 و یا مشکوک بودن بستری هستند که 47 مورد از این آمار جزو مبتلایان روز هستند.

براساس همین گزارش آمار تجمیعی بیماران بستری شده در بیمارستان‌های استان زنجان شامل بیماران مبتلای قطعی به کووید 19 و همچنین مشکوک 14 هزار و 957 نفر اعلام شده است.

همچنین طی مدت زمان شیوع ویروس کرونا 744 نفر جان خود را از دست داده‌اند که 9 نفر از آن‌ها جزو آمار روزانه بوده‌اند.

آمارهای فزآینده شیوع ویروس موجب شده است تا مسؤولان در صدد اجرای طرح‌هایی برای ایجاد محدودیت برای تردد و همچنین فعالیت تصویب و اجرا کنند که در همین رابطه رضا عسگری به خبرنگار فارس گفت: شکست کرونا همچنان در گرو قطع زنجیره انتقال ویروس است.

فرماندار شهرستان زنجان با اشاره به اجرای ممنوعیت‌های کرونایی در زنجان طی روزهای گذشته عنوان کرد: این ممنوعیت‌ها شامل گروه‌های صنفی ۳ و ۴ از جمله باشگاه‌ها تالارها، عرضه غذا و... منظور عدم فعالیت آنها بوده است.

وی با اشاره به اینکه بنابر تصمیم ستاد ملی کرونا محدودیت‌های کرونایی نیز در شهرهای بزرگ و شهرهای مراکز استان‌ها اجرایی می‌شود، گفت: محدودیت شامل مشاغل دسته ۲، ۳ و ۴ خواهد بود.

عسگری با اشاره به اینکه در این محدودیت‌ها ساعت فعالیت مراکز صنفی تا ساعت 18 خواهد بود، افزود: این محدودیت از تاریخ ۲۰ آبان آغاز و تا ۲۰ آذرماه ادامه خواهد داشت.

فرماندار شهرستان زنجان با اشاره به اینکه امیدواریم اصناف همانند گذشته ما را در امر اجرای محدودیت‌های کرونایی یاری کنند، خاطر نشان کرد: نظارت بر اجرای این محدودیت‌ها انجام خواهد شد. 

انتهای پیام/73004/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول