اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

ادامه محدودیت‌های کرونایی در سقز/اعلام وضعیت بحرانی در این شهرستان

فرماندار ویژه شهرستان سقز با اعلام وضعیت بحرانی در این شهرستان، محدودیت‌های کرونایی جدید در سقز را اعلام کرد.

ادامه محدودیت‌های کرونایی در سقز/اعلام وضعیت بحرانی در این شهرستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سقز، کامیل کریمیان ظهر امروز در جلسه ستاد کرونای شهرستان سقز، با اشاره به بحرانی بودن این شهرستان، افزایش بستری‌ها و فوتی‌های ناشی از بیماری کووید 19، با تشکر از اصناف و بازاریان در تعطیلی بازار اظهار داشت: شرط شکست کرونا رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و زدن ماسک توسط تک تک شهروندان است.

در ادامه این جلسه مصوباتی به شرح زیر جهت اجرا به مدت یک هفته تصویب شد.

 رسته‌های شغلی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی تا ساعت 18 فعالیت خواهند کرد.

محدودیت‌های ترافیکی از صبح تا ساعت 17 از طریق مانع‌گذاری اعمال نمی‌شود ولی پلیس راهنمایی و رانندگی برای محدودیت‌های ترافیکی در هسته شهر، تدابیر لازم اتخاذ خواهد کرد.

دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها ضمن برنامه‌ریزی برای ارائه خدمات حوزه مسوولیت خود با حضور یک سوم کارکنان، ترتیبی اتخاذ کنند که در ارائه خدمات به مردم و ارباب‌رجوع، به‌ویژه خدمات ضروری وقفه‌ای ایجاد نشود.

ائمه جماعت مساجد شهر از بازکردن مساجد خودداری کنند و اوقاف بر نحوه اجرای این مصوبه نظارت دقیق داشته باشد.

برابر ماده 688 قانون مجازات اسلامی برگزاری مراسم عروسی و عزا به منزله تهدید کردن سلامت عمومی است و با تهدید کنندگان سلامت عمومی شهروندان برخورد و منجر به تشکیل پرونده قضایی می‌شود و در این راستا، باید مرکز بهداشت، پیگیری لازم معمول دارد.

تعطیلی مدارس شهر و روستا به مدت یک هفته تمدید شد.

تعطیلی اماکن ورزشی، آموزشگاه‌های بخش خصوصی و دولتی به مدت یک هفته تمدید شد.

مدیران دستگاه‌های خدمات‌رسان، شهرداری‌ها، شرکت‌های آب، برق، گاز و مخابرات، بایستی با یک دوم نیرو بخش اداری، اضطراری و اتفاقات را اداره کنند.

دفاتر اسناد رسمی از تاریخ ۲۰ آبان تا ۲۰ آذر تعطیل و دفاتر خدمات قضایی با رعایت فاصله‌گذاری و پروتکل‌های بهداشتی مجاز به فعالیت هستند.

تشدید نظارت‌ها، تشکیل پرونده قضایی برای افراد و متولیان مراسم‌ها، برخورد با مشاغل و اصناف که پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند، از دیگر مصوبه‌های ستاد کرونا بود.

نظارت بر روند فعالیت، اعلام گزارش و برخورد با تخلفات احتمالی مشاغل با مسئولیت اجرایی اداره صنعت، معدن و تجارت و نیروی انتظامی شامل اخطار، جریمه و پلمپ خواهد بود.

کمیته نظارت بر پروتکل‌ها به دبیری مدیر شبکه بهداشت، بر اجرای مصوبات ستاد کرونا نظارت خواهد کرد.

در این جلسه مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سقز اعلام کرد: آمار بستری‌ها و فوتی‌های ناشی از کرونا همچنان روند افزایشی دارد.

انور بهرامی با اشاره به محدودیت‌های انجام شده افزود: برای بررسی نتیجه بخش بودن محدودیت‌ها حداقل 21 روز نیاز است.

وی با اشاره به افزایش مراجعه بیماران مبتلا به کووید 19 عنوان کرد: درگیری کادر درمان و پرسنل بهداشتی در این 9 روز اخیر بیشتر از 9 ماه قبل بوده است.

بهرامی با بیان اینکه در زمینه تامین اکسیژن با مشکل مواجه نیستیم، یادآور شد: به زودی دستگاه اکسیژن‌ساز آغاز به کار می‌کند.

 پروین خسروپور، رئیس مرکز بهداشت سقز هم از تشدید بازرسی‌ها و نظارت بهداشت محیط بر اماکن خبر داد و افزود: 19 واحد به دادگستری معرفی و 17 واحد پلمپ و 148 اخطاریه برای واحدهایی که پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند، صادر شده است.

انتهای پیام/2330

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول