به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سید جواد حسینی ظهر امروز در شورای معاونین آموزش و پرورش کردستان که در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: مدرسه تجلی و ظهور تعلیم و تربیت است و از جایگاه مهمی برای همه ما برخوردار است.
وی با بیان اینکه توسعه آمال همه انسانهاست، افزود: بدون تردید وقتی از توسعه صحبت میشود باید دید کدام نهاد برای رساندن انسانها به آرمانشان اساسیترین نهاد توسعهای است که تمام تجارب بشری آموزش و پرورش را نهاد اصلی توسعه میداند.
وی معلمان را کارگزار توسعه دانست و بیان کرد: مدرسه نیز سازمان اصلی تحول مبتنی بر توسعه را شکل میدهد و کلاس درس نیز واحد تحولات مبتنی بر توسعه به شمار میرود.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی کشور خاطرنشان کرد: پربازدهترین سرمایهگذاری در جهان سرمایهگذاری در حوزه آموزش و پرورش به شمار میرود.
حسینی عنوان کرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش چند سال گذشته تدوین شد تا شاهد تحول بنیادین و اساسی در کشور شاهد باشیم.
وی اظهار کرد: 131 راهکار در این سند اعلام شد که دارای لایههای برنامهای است و 600 برنامه براساس آن تولید و تدوین شده است.
وی لایه عملیاتی را دیگر لایه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش خواند و گفت: باید براساس این لایه فعالیتهایی را ایجاد کنیم که بعد تاسیسی دارد در حالیکه تاکنون بیشتر در بُعد تثبیتی فعالیت داشتهایم.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی کشور یادآور شد: باید فعالیتهایی که برای پرورش دانشآموز اثری ندارد تعطیل شوند و برنامههای اثرگذار برای آنها تدوین شود.
حسینی با بیان اینکه 25 بسته تحولی تدوین شده است که باید در طول یکسال قابل عملیاتی شدن باشد، افزود: باید این بستهها مبتنی بر سند تحول باشد که سه بسته آن شامل بسته تحول مدرسه انطباقی، بسته تحولی مداخلات بهنگامی و بسته توسعه مشارکتها، کاهش تمرکز و اجتماعی شدندبرای آموزش و پرورش استثنایی تدوین شده است.
وی گفت: براساس این بستهها که میثاقی بین آموزش و پرورش استثنایی کشور و استانهاست، ظرفیتهای درونی و بیرونی نظام آموزش و پرورش بکار گرفته و تقسیم کار ملی در آن لحاظ میشود.
وی با بیان اینکه پوشش تحصیلی دانشآموزان استثنایی سه درصد و تعداد دانشآموزان تلفیقی فراگیر 4.5 درصد باید رشد داشته باشد، افزود: تعداد دانشآموزان بهرهمند از خدمات معلم رابط باید در استان کردستان 3.5 درصد رشد یابد.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی کشور اعلام کرد: امسال نوآموزان سنجش باید 99.5 درصد نوآموزان باید سنجش میشدند که به دلیل کرونا کردستان عقب افتاد.
حسینی افزود: در خصوص مداخلات به هنگام در استان کردستان امسال باید 14.7 درصد پوشش تحصیلی پیش دبستانیها افزایش یابد و علاوه بر آن 15 درصد خدمات حمایتی به این قشر تعلق گیرد.
وی افزایش خدمات حمایتی به مقطع ابتدایی، انطباق و مناسبسازی مدارس برای دانشآموزان اتیسم، افزایش یادگیری نهضت زبان اشاره به تعداد 140 نفر در کردستان و آموزش 10 درصدی معلمان در حوزه مهارتهای چندگانه از جمله اقداماتی است که امسال در کردستان اجرا میشود.
انتهای پیام/2330/72