اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

پوشش تحصیلی دانش‌آموزان تلفیقی فراگیر باید 4.5 درصد افزایش یابد

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: پوشش تحصیلی دانش‌آموزان تلفیقی فراگیر استان کردستان باید 4.5 درصد رشد یابد.

پوشش تحصیلی دانش‌آموزان تلفیقی فراگیر باید 4.5 درصد افزایش یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سید جواد حسینی ظهر امروز در شورای معاونین آموزش و پرورش کردستان که در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: مدرسه تجلی و ظهور تعلیم و تربیت است و از جایگاه مهمی برای همه ما برخوردار است.

وی با بیان اینکه توسعه آمال همه انسان‌هاست، افزود: بدون تردید وقتی از توسعه صحبت می‌شود باید دید کدام نهاد برای رساندن انسان‌ها به آرمانشان اساسی‌ترین نهاد توسعه‌ای است که تمام تجارب بشری آموزش و پرورش را نهاد اصلی توسعه می‌داند.

وی معلمان را کارگزار توسعه دانست و بیان کرد: مدرسه نیز سازمان اصلی تحول مبتنی بر توسعه را شکل می‌دهد و کلاس درس نیز واحد تحولات مبتنی بر توسعه به شمار می‌رود.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کشور خاطرنشان کرد: پربازده‌ترین سرمایه‌گذاری در جهان سرمایه‌گذاری در حوزه آموزش و پرورش به شمار می‌رود.

حسینی عنوان کرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش چند سال گذشته تدوین شد تا شاهد تحول بنیادین و اساسی در کشور شاهد باشیم.

وی اظهار کرد: 131 راهکار در این سند اعلام شد که دارای لایه‌های برنامه‌ای است و 600 برنامه براساس آن تولید و تدوین شده است.

وی لایه عملیاتی را دیگر لایه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش خواند و گفت: باید براساس این لایه فعالیت‌هایی را ایجاد کنیم که بعد تاسیسی دارد در حالیکه تاکنون بیشتر در بُعد تثبیتی  فعالیت داشته‌ایم.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کشور یادآور شد: باید فعالیت‌هایی که برای پرورش دانش‌آموز اثری ندارد تعطیل شوند و برنامه‌های اثرگذار برای آنها تدوین شود.

حسینی با بیان اینکه 25 بسته‌ تحولی تدوین شده است که باید در طول یکسال قابل عملیاتی شدن باشد، افزود: باید این بسته‌ها مبتنی بر سند تحول باشد که سه بسته آن شامل بسته تحول مدرسه انطباقی، بسته تحولی مداخلات بهنگامی و بسته توسعه مشارکت‌ها، کاهش تمرکز و اجتماعی شدندبرای آموزش و پرورش استثنایی تدوین شده است.

وی گفت: براساس این بسته‌ها که میثاقی بین آموزش و پرورش استثنایی کشور و استان‌هاست، ظرفیت‌های درونی و بیرونی نظام آموزش و پرورش بکار گرفته و تقسیم کار ملی در آن لحاظ می‌شود.

وی با بیان اینکه پوشش تحصیلی دانش‌آموزان استثنایی سه درصد و تعداد دانش‌آموزان تلفیقی فراگیر 4.5 درصد باید رشد داشته باشد، افزود: تعداد دانش‌آموزان بهره‌مند از خدمات معلم رابط باید در استان کردستان 3.5 درصد رشد یابد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کشور اعلام کرد: امسال نوآموزان سنجش باید 99.5 درصد نوآموزان باید سنجش می‌شدند که به دلیل کرونا کردستان عقب افتاد.

حسینی افزود: در خصوص مداخلات به هنگام در استان کردستان امسال باید 14.7 درصد پوشش تحصیلی پیش دبستانی‌ها افزایش یابد و علاوه بر آن 15 درصد خدمات حمایتی به این قشر تعلق گیرد.

وی افزایش خدمات حمایتی به مقطع ابتدایی، انطباق و مناسب‌سازی مدارس برای دانش‌آموزان اتیسم، افزایش یادگیری نهضت زبان اشاره به تعداد 140 نفر در کردستان و آموزش 10 درصدی معلمان در حوزه مهارت‌های چندگانه از جمله اقداماتی است که امسال در کردستان اجرا می‌شود.

انتهای پیام/2330/72

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول