اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

مسکو: فقط صلح‌بانان روس در قره‌باغ مستقر می‌شوند

وزارت خارجه روسیه با تاکید بر اینکه فقط صلح‌بانان روس در قره‌باغ مستقر می‌شوند، گفت ترکیه هم حمایت کامل خود از بیانیه مشترک سه کشور (روسیه، ارمنستان و جمهوری آذربایجان) را اعلام کرده است.

مسکو: فقط صلح‌بانان روس در قره‌باغ مستقر می‌شوند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجه روسیه امروز (سه‌شنبه) به برخی خبرها مبنی بر احتمال حضور نیروهای ترکیه‌ای در منطقه مورد مناقشه «قره‌باغ کوهستانی» بعد از توافق اتمام جنگ بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان واکنش نشان داد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وزارت خارجه روسیه با بیان اینکه وضعیت منطقه قره‌باغ کوهستانی در بیانیه مشترک بین سران سه کشور روسیه، ارمنستان و جمهوری آذربایجان تشریح شده است، تاکید کرد فقط صلح‌بانان روسی در خط تماس واقع در منطقه قره‌باغ مستقر خواهند شد.

مسکو همچنین خبر داد که «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه امروز با «مولود چاووش‌اوغلو» همتای ترکیه‌ای خود درباره گام‌های اجرای کامل آتش‌بس در قره‌باغ به صورت تلفنی گفت‌وگو کرده و آنکارا کاملا از بیانیه مشترک سه کشور حمایت می‌کند.

بامداد امروز بود که «نیکل پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان اعلام کرد توافقنامه‌ای را با روسیه و جمهوری آذربایجان برای پایان دادن به جنگ در قره‌باغ امضا کرده است. بعد از آن بود که رسانه های ارمنستان از شکل‌گیری تظاهرات در برابر ساختمان نخست وزیری این کشور خبر دادند. معترضان ضمن مخالفت با توافق آتش‌بس، خواستار استعفای پاشینیان از نخست وزیری شدند.

امروز همچنین وزارت دفاع ارمنستان با بیان اینکه جنگ در منطقه مورد مناقشه «قره‌باغ کوهستانی»‌ به پایان رسیده، بر لزوم تقویت بیش از پیش ارتش و نیروهای نظامی این کشور تاکید کرد.

«الهام علی‌اف» رئیس جمهوری آذربایجان نیز امروز در اولین سخنرانی بعد از امضای توافق اتمام جنگ در منطقه قره‌باغ، گفت باکو توانست ارتش ارمنستان را شکست دهد و تا کنون ۳۰۰ منطقه را از اشغال آزاد کند.

«نیکل پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان که با اعتراضات گسترده پس از پذیرش آتش‌بس مواجه شده، اما می‌گوید دلیل امضای این توافق، اصرار ارتش کشور خود به‌خاطر «تمام شدن همه منابع» نیروهای نظامی ارمنستان بود. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول