اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

رویترز: اولین سفر رسمی هیأت اسرائیلی به سودان یکشنبه آینده انجام می‌شود

یک خبرگزاری انگلیسی به نقل از منبعی مطلع نوشت که هیأتی از مقامات رژیم صهیونیستی در اولین سفر رسمی به سودان می‌رود تا توافق سازش بین دو طرف را تحکیم کند.

رویترز: اولین سفر رسمی هیأت اسرائیلی به سودان یکشنبه آینده انجام می‌شود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع مطلع می‌گویند رژیم صهیونیستی یکشنبه هفته آینده هیأتی از مقامات خود را در سفری رسمی به کشور آفریقایی سودان اعزام می‌کند.

خبرگزاری «رویترز» به نقل از این منبع که نام آن را فاش نکرد، نوشت اولین هیأت از مقامات اسرائیلی یکشنبه هفته آینده در سفری رسمی به سودان می‌روند تا توافق سازش بین دو طرف را - که در تاریخ بیست‌وسوم اکتبر با فشارهای آمریکا بر سودان اعلام شد - تحکیم کنند.

جزئیات بیشتری از این خبر هنوز اعلام نشده و دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی یا مقامات سودانی هنوز به آن واکنش نشان نداده‌اند.

روز جمعه دوم آبان ماه بود که وزارت خارجه سودان اعلام کرد دولت انتقالی این کشور با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی موافقت کرده است. در همان روز، کاخ سفید نیز خبر داد رئیس‌جمهور آمریکا به کنگره ابلاغ کرده است که قصد دارد سودان را از لیست کشورهای حامی تروریسم خارج کند.

در بیانیه مشترک رژیم صهیونیستی، سودان و آمریکا درباره برقراری روابط اقتصادی و تجاری بین خارطوم و تل‌آویو آمده است که واشنگتن گام‌هایی را برای حفظ حق حاکمیت سودان و همکاری با دیگر شرکا برای کاهش بدهی‌های سودان برخواهد داشت.

بعد از آن بود که «عمر قمر الدین» وزیر خارجه سودان اذعان کرد که عادی‌سازی روابط با تل‌آویو، شرط حذف نام سودان از لیست حامیان تروریسم بود. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول