اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

مسابقات ملی دفاع ۳ دقیقه‌ای پایان‌نامه‌های دانشجویی برگزار می‌شود

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان سمنان از برگزاری پنجمین دوره مسابقات ملی دفاع سه دقیقه‌ای پایان‌نامه‌های دانشجویی در این استان خبر داد.

مسابقات ملی دفاع ۳ دقیقه‌ای پایان‌نامه‌های دانشجویی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان سمنان، سیدمحمدعلی شاهمیری اظهار داشت: مسابقات دفاع سه‌دقیقه‌ای پایان‌نامه (۳MT) بستری برای رشد و تقویت مهارت‌های ارتباطی، بیانی و ایده‌پردازی در دانشجویان و فرصتی برای برقراری ارتباط بین فضای دانشگاه، صنعت و جامعه و کاربردی کردن پژوهش‌ها و تحقیقات دانشجویی است.

وی افزود: این مسابقات از سال ۲۰۰۸ میلادی در دانشگاه کوئینزلند استرالیا آغازشده و در حال حاضر در تعداد زیادی از دانشگاه‌های معتبر دنیا اجرا می‌شود؛ در ایران به همت سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی این مسابقات از سال ۱۳۹۵ به‌عنوان بخش جنبی جشنواره پایان‌نامه سال دانشجویی کلید خورد و در ادامه به‌صورت مستقل در سال‌های ۱۳۹۶، ۹۷ و ۹۸ ادامه یافت و امسال پنجمین دوره آن با توجه به شرایط کرونایی، به‌صورت غیرحضوری و مجازی برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان سمنان ادامه داد: دانش‌آموختگانی که از ابتدای سال تحصیلی  ۹۶-۹۵ تا پایان مهرماه سال ۱۳۹۹ از پایان‌نامه خود دفاع کرده باشند و همچنین دانشجویانی که پروپوزال پایان‌نامه خود را تا پایان آبان ماه ۹۹ به تصویب رسانده‌اند، می‌توانند در این دوره از مسابقات شرکت کنند.

شاهمیری اضافه کرد: تنها فارغ‌التحصیلان و دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری امکان شرکت در این مسابقات را دارند و پایان‌نامه‌های مقطع کارشناسی به‌هیچ‌وجه پذیرفته نمی‌شوند.

وی با اذعان به اینکه این دوره مسابقات به‌صورت غیرحضوری(مجازی) برگزار می‌شود، ادامه داد: شرکت‌کنندگان باید ارائه خود را در قالب یک ویدئو سه دقیقه‌ای ضبط کرده و به دبیرخانه مسابقات به آدرس سمنان، میدان کوثر، بلوار قائم، بلوار دانشجو، معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی استان سمنان ارسال کنند.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان سمنان خاطرنشان کرد: زمان ارائه برای هر شرکت‌کننده صرفاً سه دقیقه خواهد بود و به ازای زمان اضافی تا ۱۰ ثانیه دو امتیاز از مجموع امتیاز شرکت‌کننده کسر می‌شود و در صورت اضافه شدن بیش از ۱۰ ثانیه، شرکت‌کننده از مسابقه حذف می‌شود، کلیه مطالب باید صرفاً در یک اسلاید تک‌صفحه ارائه شود؛ تمرکز اسلاید‌ها و ارائه‌ها باید بر جنبه‌های کاربردی و دستاوردهای هر پایان‌نامه باشد، هنگام ضبط ویدیو نیازی به نمایش اسلاید نیست، اسلاید باید جداگانه برای دبیرخانه مسابقات ارسال شود.

شاهمیری اضافه کرد: برای دفاع از هر پایان‌نامه سه یا پنج داور حضور دارند، رشته‌های هرکدام غیرهمسان است؛ داوران از اعضای هیئت‌علمی و دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی استان هستند، رشته تحصیلی حداقل یک نفر از داوران انتخاب‌شده برای هر پایان‌نامه، مرتبط با موضوع پایان‌نامه است.

انتهای پیام/۷۴۰۰۷/ز/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول