اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

فضای «شاد» باید ایمان دانش‌آموزان را تقویت کند/ جذب 17 طلبه به عنوان معلم پرورشی در استان

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: دانش‌آموزان در این شرایط فقط در محیط خانواده حضور دارند و باید در شبکه شاد احساس مدرسه را در آنان ایجاد کنیم و این شبکه باید تقویت‌کننده ایمان و روح دانش‌آموزان باشد.

فضای «شاد» باید ایمان دانش‌آموزان را تقویت کند/ جذب 17 طلبه به عنوان معلم پرورشی در استان

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد صبح امروز جلسه کمیته همکاری‌ حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش استان در دفتر نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری تشکیل شد.

در این جلسه حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام گفت: زمینه همکاری در سطح کشور بین حوزه علمیه و آموزش و پرورش باید فراهم شود و اگر طلاب از لحاظ مالی و بودجه و امکانات حمایت شوند همکاری‌ها ادامه می‌یابد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: ارائه گزارش‌ نشان‌دهنده حداقل‌هاست ولی بیشتر از این گزارش‌ها هم ظرفیت وجود دارد که زمینه حضور حوزه علمیه فراهم شود، گزارش خوب است و به واقعیت نزدیک است ولی گزارش در میدان بسیار جامع‌تر است و باید عملا زمینه را فراهم کنیم‌.

وی با بیان اینکه در این شرایط کرونا دانش‌آموزان احساس خلا می‌کنند، افزود: دانش‌آموزان در حال حاضر فقط جمع خانواده را تجربه می‌کنند و باید احساس فضای مدرسه را برای آنان ایجاد کنیم، فضای شاد خوب است ولی باید تقویت‌کننده‌ روح و ایمان آن‌ها و برطرف‌کننده خلاهای شرایط موجود باشد.

ارتباط مدرسه با مسجد باید تنگاتنگ باشد

نکونام با اشاره به اینکه ارتباط با حوزه‌ها و طلاب بسیار ضعیف است، تاکید کرد: اگر ارتباطی وجود دارد باید دانش‌آموز حضور طلبه را احساس کند به همان میزان که حضور معلم را احساس می‌کند، ارتباط با امام جماعت تقویت شود و در شرایط کرونا باید بر این موارد تمرکز کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: ارتباط مدرسه با مسجد نیز باید تقویت شود که عملا شکل نگرفته است و مدرسه باید ارتباط تنگاتنگ بین دانش‌آموز و مسجد برقرار کند و ارتباطات دانش‌آموز را مسجدی کند چراکه مسجد هم کار اصلی تربیت را انجام می‌دهد و با خانه‌ها ارتباط دارد و این ارتباط باید قوت گیرد.

جذب 17 طلبه به عنوان معلم پرورشی و معارف در سال جاری

فرحناز قائدامینی نیز در ادامه با بیان اینکه فعالیت‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش در یک راستاست و از هم جدا نیست، گفت: فعالیت‌ها در سایه کمیته همکاری با جذب طلاب وظیفه در آموزش و پرورش انجام می‌شود و فراخوان جذب طلاب که در پست‌های معلم پرورشی و علوم و معارف مشغول می‌شوند از ۱۴ نفر در سال گذشته به ۱۷ نفر رسیده است.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه اهم فعالیت‌های آموزش و پررش به سمت فضای مجازی رفته است، افزود: فضای خوبی در شبکه شاد فراهم شده و اقدامات خوبی انجام می‌شود که تشکیل هیات‌های اندیشه‌ورز در شهرستان‌ها و بهره‌مندی از نظرات و تشکیل گروه‌های هیات اندیشه‌ورز در شبکه شاد، اهم فعالیت‌های آموزش و پرورش در همکاری با حوزه‌های علمیه است.

قائدامینی ادامه داد: ارتباط موثر با اداره کل قرآن و عترت هیات متبوع، مکاتبه با دفتر نماینده ولی فقیه در استان و تولید محتواهای ۳ دقیقه‌ای، حضور شورای معاونین در نشست هم‌اندیشی ائمه جمعه، گردآوری سوالات و شبهات دانش‌آموزان جهت پاسخگویی به آن‌ها، برگزاری مسابقات مختلف کتابخوانی، فراخوان سربازان امام زمان برای نواختن زنگ انتظار، برگزاری جلسات گفتمان دین پیرامون حجاب و عفاف و سبک زندگی دینی از دیگر موارد است.

وی اظهار داشت: کلیه فعالیت‌های دینی طلاب وظیفه از شبکه شاد در حال پیگیری است و تولید محتواهای الکترونیکی برای مناسبت‌های مذهبی و برگزاری پویش‌های مذهبی توسط طلاب وظیفه انجام می‌شود.

قائدامینی عنوان کرد: هماهنگی‌های تفاهم‌نامه بین اوقاف و آموزش و پرورش انجام می‌شود و طرح‌های مختلفی از جمله طرح همدلی، کمک‌های همدلانه و مهر ماندگار در آستان امامزادگان انجام شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان توضیح داد: با اداره تبلیغات اسلامی نیز در دادن فضای مدارس برای عزاداری‌ها و استفاده از ظرفیت آموزش و پرورش همکاری‌هایی انجام شده است، هم‌چنین ما از ظرفیت داوران اداره کل تبلیغات اسلامی برای برگزاری مسابقات قرآن استفاده کرده‌ایم و اعلام آمادگی برای برگزاری مسابقات و سازماندهی ائمه جماعت ادارات صورت گرفته است و طرح مصباح‌الهدی، مسابقات کتابخوانی در خصوص سبک زندگی و کرسی‌های آزاداندیشی دانش‌آموزی در خصوص بیانیه گام دوم انقلاب انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: تشکیل کارگروه‌های تخصصی مرتبط با شاد و انتشار از طریق آن، سخنرانی‌های مذهبی و مسابقات انجام می‌شود که نیازمند آن است که اعتبارات مورد نیاز به استان اختصاص داده شود و در صورت امکان پست کارشناسی در آموزش و پرورش در نظر گرفته شود تا توانمندسازی کشوری برای روحانیون و اهتمام جدی به ملبس بودن طلاب، پیگیری رفع مشکلات طلاب وظیفه و دوره‌های آموزشی و ضمن خدمت انجام شود.

انتهای پیام/۶۸۰۳۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول