اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

جزییات جذب دانشجوی خارجی در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج/تابع قوانین وزارت بهداشت هستیم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج طی بیانه ای به تشریح جزئیات جذب دانشجویان خارج از کشور در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج پرداخت.

جزییات جذب دانشجوی خارجی در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج/تابع قوانین  وزارت بهداشت هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی، پرویز یزدان‌پناه طی بیانیه‌ای به جزییات جذب دانشجوی خارجی در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج پرداخت.

در بیانیه رئیس دانشگاه علوم پزشکی آمده است:

به نام خدا

در پی مطالبی که در فضای رسانه‌ای و گروه های مجازی استان در مورد پذیرش دانشجویان خارج از کشور منتشر شده و لازم است نکاتی چند به اطلاع مردم شریف استان رسانده شود.

1)برقراری عدالت آموزشی، یکپارچه‌سازی فرایندهای پذیرش دانشجو در دانشگاه های علوم پزشکی و مقابله با مسیرهای فراقانونی و یا به تعبیری راهکارهای دور زدن آزمون کنکور سراسری، از اولویت های مهم وزارت بهداشت می باشد. موضوع انتقال دانشجویان ایرانی شاغل به‌ تحصیل در خارج از کشور به داخل کشور، از گذشته و براساس مصوبات و آیین‌نامه‌های قانونی صورت می پذیرد که بر اساس آخرین ویرایش آیین‌نامه انتقال دانشجویان ایرانی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی خارج از کشور به دانشگاه های داخل کشور (برای ورودی‏های بعد از 2017) مصوب شصت و دومین جلسه شورای عالی برنامه‌ریزی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مورخ 1394/10/20، شرایط انتقال دانشجویان به داخل کشور سختگیرانه‌تر شده و شرط دیپلم و معدل پیش‌دانشگاهی مورد نیاز جهت انتقال ورودی های 2017 به بعد از 14 به 16 افزایش یافته است.

2) با توجه به شروع نوسانات نرخ ارز در اواخر سال 1396 و پس از توقف ارائه ارز دولتی به دانشجویان و مشکلات تهیه ارز و شرایط خاص پیش‌آمده برای دانشجویان و خانواده های آنها، بسیاری از این دانشجویان عملا امکان ادامه تحصیل در خارج کشور را نداشتند، لذا بر اساس مصوبه شورای عالی برنامه‌ریزی مورخ 1397/4/24، تعداد واحدهای مورد نیاز گذرانده شده در خارج از کشور از 72 به 36 واحد تقلیل یافت و در عین حال، برای پیشگیری از ادامه این فرایند، موضوع انتقال از خارج به داخل کشور برای دانشجویانی که از اول ژانویه سال 2019 (11 دی ماه 1397) شروع به تحصیل کرده اند، ممنوع شد.

3)همچنین طبق صورتجلسه هیئت امنای دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کهگیلویه و بویراحمد مورخ 17/10/1398 به دانشگاه اجازه داده شد حداکثر معادل 25 درصد دانشجویان در رشته های پزشکی و دندانپزشکی پذیرش شده در هر ترم تحصیلی سالیانه را به عنوان سهمیه مازاد محاسبه و نسبت به پذیرش دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل در خارج از کشور با هماهنگی و تایید معاونت آموزشی وزارت متبوع اقدام نمایند.

4) لازم است به اطلاع مردم شریف استان برسانیم که دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تابع سیاست های کلی وزارت بهداشت و‌ هیئت امنای دانشگاه بوده و ملزم به اجرای قوانین و بخشنامه های آنها است.

همچنین از معدود دانشگاه های علوم پزشکی کشور است که در جلسات شورای آموزشی دانشگاه مصوب نموده که هر دانشجوی خارج به داخل بعد از ثبت نام ملزم به شروع به عنوان دانشجوی ترم یک بوده و واحدهای گذرانده در خارج از کشور محسوب نمی گردند و قطعا دانشجویانی که استعداد و ‌توانایی لازم جهت تحصیل در رشته های پزشکی و دندان پزشکی را نداشته باشند به صورت طبیعی در آزمون های متعددی که پیش روی آنان است غربال می شوند و ‌از ادامه تحصیل باز می مانند.

5) بهتر است افرادی که در خصوص مسائل آموزشی دانشگاه ها اظهار نظر می کنند از قوانین و بخش نامه‌تاهای آموزشی حداقل اطلاعات را کسب نمایند تا باعث ایجاد سوء تفاهم و تشویش اذهان عمومی نشوند.

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول