اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

اجرای 500 برنامه با محوریت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در قم

شهردار قم با اشاره به برنامه ریزی 500 برنامه با محوریت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در استان قم در ایام ورود حضرت معصومه سلام الله علیه به قم گفت: افتتاح بوستان زین الدین، افتتاح باغ پرندگان، افتتاح تقاطع سه سطحی ولی عصر و افتتاح پیاده رو خیابان انقلاب از مهمترین این پروژه ها است.

اجرای 500 برنامه با محوریت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، سید مرتضی سقائیان نژاد ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس بانوی کرامت که به مناسبت سالروز ورود حضرت معصومه(س) به قم، در سالن محراب حرم مطهر انجام شد، اظهار کرد: امسال سال دومی است که ما روز قم را گرامی می‌داریم و نزدیک به 500 برنامه فرهنگی در این ایام برنامه ریزی شده است. 
وی با بیان اینکه برنامه‌های امسال نسبت به سال گذشته فراگیرتر است، گفت: ظرفیت‌ها خیلی بالا است و در کوتاه مدت توان بروز همه ظرفیت‌های وجود ندارد اما در یک برنامه 5 ساله می‌توانیم از تمام ظرفیت‌ها استفاده کنیم تا بتوانیم از این ابزار برای این که قم را به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام معرفی کنیم هم استفاده کنیم. 
شهردار قم با بیان اینکه قم یک جهان شهر است و فقط در سطح ملی مطرح نیست، افزود: چشم جهان به شهر قم است زیرا ظرفیت‌های پر ارزشی مانند بارگاه حضرت معصومه(س)، مسجد مقدس جمکران، حوزه‌های علمیه، دفاتر مراجع، حضور بیش از 30 هزار دانشجوی خارجی از 117 کشور جهان به همراه تاریخ 7 هزار ساله قم را در خود جای داده است که پرداختن به هر کدام از این ها ابعاد زیادی دارد.
وی با بیان اینکه برخی از پروژه‌ها در این ایام به واسطه سالروز ورود حضرت معصومه(س) به قم به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: افتتاح پیاده‌روهای خیابان انقلاب به همراه 12 سردیس از اسطوره‌های فرهنگ ایثار و شهادت، افتتاح بوستان شهید زین‌الدین بالغ بر یک هکتار و در 5 طبقه، غرس 6090 اصله نهال در بوستان شهدای قم به تعداد شهدای استان قم و جشن سرانه بالای بیست متر مربع فضای سبز به ازای هر شهروند که رده سوم در کشور است را در این روزها خواهیم داشت.

سقائیان نژاد افزود: افتتاح بلوار حضرت خدیجه(س) در رینگ دوم جمکران به طول 7 کیلومتر و با عرض 90 متر، افتتاح باغ پرندگان قم در 12 هکتار که 4 هزار گونه پرنده در این باغ خواهند بود و یک سوله 2 هزار متری گیاهان گرمسیری در این بوستان نگهداری خواهند شد از دیگر برنامه ها است.

وی با بیان اینکه افتتاح تقاطع سه سطحی حضرت ولی عصر(عج)، کلنگ زنی و آغاز عملیات میدان نماز در این ایام انجام خواهد شد، افزود: نزدیک به هزار میلیارد پروژه سرمایه گذاری با حمایت بخش خصوصی به تصویب رسیده است که 60 درصد آن متعلق به بخش خصوصی است و پیش‌بینی ما این است که تا پایان سال این عدد به 2500 میلیارد برسد.
شهردار قم بیان کرد: در این ایام همچنین رونمایی از پوستر برنامه‌های سالروز ورود حضرت معصومه(س) و تمبر یادبود روز قم را داریم و تولیدات مکتوب در حوزه های قم و فرهنگ شهروندی را داریم ک به صورت کتاب تدوین می‌شود و قابلیت تدریس و ارسال برای فرهنگ سازی رفتار شهروندی به شهرهای بزرگ را دارد و نزدیک به 36 کلیپ که ظرفیت‌های قم را به صورت مجازی بیان می‌کند تولید شده تا در میان برنامه‌های صدا و سیما به نمایش گذاشته شود.
وی افزود: برپایی ایستگاه‌های فرهنگی هنری، اختتامیه عکس موزه قم، برگزاری نشست‌های مشترک و امضای تفاهم نامه گردشگری با شهرداری‌های شهرهای مذهبی و زیارتی و برپایی همایش شعر بیت النور با شعرای آیینی از دیگر برنامه‌های شهرداری قم در این ایام است.
سقائیان نژاد اظهار کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به عنوان محور تمام حرکت‌ها و برنامه های شهرداری در شهر مقدس قم مطرح است.

انتهای پیام/78023/آ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول