اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

چند توصیه‌ کرونایی به دیابتی‌ها/ مبتلایان به دیابت علائم شدیدتری را تجربه می‌کنند

اطلاعات اولیه به دست‌آمده نشان می‌دهد افراد دیابتیک یا دارای هر بیماری زمینه‌ای، بیشتر در معرض ابتلا به نوع شدید بیماری کرونا هستند.

چند توصیه‌ کرونایی به دیابتی‌ها/ مبتلایان به دیابت علائم شدیدتری را تجربه می‌کنند

 به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، محققان در حال بررسی چگونگی اثر ویروس کرونا بر سیستم ایمنی هستند و بر این باورند که بیماران مبتلا به دیابت به نسبت افراد غیردیابتی در معرض خطر بیشتری نیستند؛ بلکه در صورت ابتلا علائم شدیدتری را تجربه می‌کنند. این بیماران بیشتر دچار عفونت‌های مختلف از جمله عفونت‌های تنفسی می‌شوند و امکان شدید بودن عفونت در آن‌ها بیشتر است، زیرا قند خون بالا توان سلول‌های ایمنی را در مبارزه با عفونت کم می‌کند؛ بنابراین افراد با قند خون بالا به علت ضعف در سیستم ایمنی در مقابل عفونت‌های ریوی حساس‌تر هستند. البته هنوز اطلاعات کاملی در مورد وجود ارتباط احتمالی بین قند خون کنترل‌شده و کووید ۱۹ وجود ندارد.

اگر دیابت نوع ۱ یا ۲ دارید

دستانتان را قبل از آماده‌کردن غذا و خوردن آن، هنگام مراقبت از بچه‌ها و افراد بیمار، استفاده از توالت و حضور در مکان‌های عمومی به مدت حداقل ۲۰ ثانیه با آب و صابون بشویید.

در فضا‌های عمومی ماسک بزنید. البته لازم نیست از ماسک‌های N ۹۵ استفاده کنید. زیرا این نوع ماسک مورد نیاز کادر درمان است.

حداقل فاصله یک و نیم متری را رعایت کنید. در صورت بیمار شدن خود را در خانه قرنطینه کنید.
همواره انسولین، گلوگومتر، نوار‌های تست کتون و قرص گلوگز را در خانه داشته باشید.

اگر از دارو‌های کنترل‌کنندهٔ فشار خون نظیر مهارکننده آنزیم مبدل آنژیوتانسین (ACE inhibitors) و مسدودکننده گیرنده آنژیوتانسین (ARBs) استفاده می‌کنید، آن‌ها را ادامه دهید مگر آنکه پزشکتان نظر دیگری داشته باشد.

در صورت ابتلا به بیماری از دارو‌های تب‌بر مانند استامینوفن استفاده کنید.

اگر دیابت دارید و به کرونا مبتلا شده‌اید

بهتر است افرادی که مبتلا به دیابت هستند، پیش از ابتلا به ویروس کرونا برنامه ریزی کنند که چه کاری باید انجام دهند، به عنوان مثال شماره تلفن ارائه دهنده خدمات درمانی خود را در دست داشته و از منابع کافی دارو‌ها و مواد مصرفی برای نظارت بر قند خون در خانه برخوردار باشند، به طوری که آن‌ها در صورت بیماری نیازی به بیرون رفتن نداشته باشند یا فقط زمان بازبودن داروخانه محلی اینکار را انجام دهند.

بیماران اگر به ویروس مبتلا شوند، ممکن است دچار کاهش کنترل قند خون خود در طی بیماری باشد. آن‌ها باید برای بهبود جبرانی دیابت خود، "قوانین روزانه" را که برای هر وضعیت استرس زا توصیه می‌شود، تمرین کنند.

در صورت ابتلا بیماران باید روزانه چند بار قند خون خود را کنترل کنند، دریافت مجدد نسخه برای دارو‌های خود (خصوصاً انسولین) و آنچه ممکن است لازم باشد در دارو‌ها یا رژیم غذایی خود انجام دهند و با ارائه دهنده خدمات درمانی خود تماس بگیرند.

بیماری کووید ۱۹ می‌تواند با افزایش فشار خون، شرایط بی‌آبی (دهیدراتاسیون) را به وجود آورد؛ بنابراین به میزان کافی آب بنوشید و فشار خون خود را اندازه گرفته و به پزشک اطلاع دهید.

قند خون خود را به طور مرتب بررسی کرده و اگر بالاتر از ۲۵۰ mg/dL بود ممکن است در معرض کتواسیدوزیس باشید. شرایطی که بدن با سوزاندن چربی برای تولید انرژی، مقدار بسیار زیادی کتون می‌سازد که ممکن است برای بدن سمی باشد. مهم است که در زمان ابتلا به کرونا میزان کتون در خون کم باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول