اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

«گریفیتس» تحویل پیش‌نویس نهایی طرح سازمان ملل به طرف‌های یمنی را تکذیب کرد

پس از آنکه دیروز برخی رسانه‌ها اعلام کردند، پیش‌نویس طرح نهایی سازمان ملل برای حل بحران یمن تحویل طرفین یمنی شده، دفتر فرستاده ویژه سازمان ملل این موضوع را تکذیب کرد.

«گریفیتس» تحویل پیش‌نویس نهایی طرح سازمان ملل به طرف‌های یمنی را تکذیب کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دفتر «مارتین گریفیتس» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن اعلام کرد، برخی اخبار مبنی بر تحویل پیش‌نویس طرح نهایی سازمان ملل برای حل بحران یمن معروف به «اعلامیه مشترک» به طرفین یمنی صحت ندارد.

بر اساس گزارش وبگاه یمنی«المصدر اونلاین»، دفتر گریفیتس تأکید کرد: دیروز (دوشنبه) هیچ پیش‌نویس جدیدی به طرفین یمنی تحویل داده نشده و آخرین پیش‌نویس ارائه شده مربوط به ماه سپتامبر است.

خبرگزاری «آناتولی» دیروز به نقل از منبعی در دفتر گریفیتس گزارش کرده بود که دولت مستعفی و دولت نجات ملی یمن پیش‌نویس جدیدی در این رابطه دریافت کرده‌اند.

در نیمه اکتبر جاری گریفیتس به اطلاع شورای امنیت رساند که میان طرفین یمنی توافقی درباره اعلامیه مشترک حاصل نشده است.

وی حدود دو هفته پیش نیز بار دیگر از طرفین دیگر دعوت کرد با همکاری سریع با سازمان ملل به توافقی بر سر این طرح برسند تا آتش‌بس آغاز و مذاکرات صلح از سر گرفته شود.

ائتلاف متجاوز از مارس ۲۰۱۵ به فرماندهی عربستان سعودی جنگ علیه یمن را آغاز کرد و این حملات تا کنون هزاران غیرنظامی را به کام مرگ فرو برده است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول