اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

وعده‌هایی جدید از جنس پتروشیمی خراسان / اجرای فازهای توسعه‌ای و احیای رودخانه اترک

رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی از وعده‌هایی جدید از اقدامات پتروشیمی در استان گفت و خاطرنشان کرد: پتروشیمی خراسان متعهد شده تا علاوه بر اجرای فازهای توسعه‌ای، به احیا رودخانه اترک از طریق لایروبی بپردازد.

وعده‌هایی جدید از جنس پتروشیمی خراسان / اجرای فازهای توسعه‌ای و احیای رودخانه اترک

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد سید محمد پاکمهر بعدازظهر امروز در دیدار با  مدیرعامل پتروشیمی خراسان و برخی مدیران این بنگاه بزرگ اقتصادی استان اظهار کرد: اشتغال و کارآفرینی عبادت است و شک نداریم پتروشیمی خراسان سر منشأ نعمات بزرگی برای خراسان شمالی است.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی گفت: کوتاهی‌ها و قصور در دوران مدیریت قبلی مشهود است و پیشرفت صنایع پایین دستی و فازهای جانبی علاوه بر رشد تولید، اشتغال‌زایی پایداری ایجاد خواهد کرد.

نایب‌رئیس فراکسیون محرومیت‌زدایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به فاز دو پتروشیمی بیان کرد: از ابتدا پیگیر فازهای توسعه‌ای پتروشیمی بوده‌ایم و پس از پیگیری این مسئله شاهد چاره‌جویی آن از جانب مدیرعامل این مجموعه بودیم.

وی در ادامه گفت: در دیدار مجمع نمایندگان و استاندار خراسان شمالی با معاون اول رئیس‌جمهور پیگیری فازهای توسعه‌ای پتروشیمی و راه‌آهن بود که جهانگیری دستور پیگیری این دو مسئله مهم را صادر کرد.

پاکمهر خاطرنشان کرد: عمر یک مجموعه پتروشیمی به گفته متخصصین ۲۵ تا ۳۰ است که پتروشیمی استان این عمر را تجربه کرده و علی‌رغم پیگیری فازهای توسعه‌ای در جای‌جای کشور جهت تحقق این مهم در استان گامی برداشته نشده است.

وی اشتغال‌زایی پتروشیمی برای جوانان مستعد خراسان شمالی را یکی از اهداف مهم این مجتمع صنعتی و اقتصادی برشمرد و گفت: کلنگ‌زنی احداث مجموعه GTPP در سفر اول رئیس‌جمهور بارقه امید در دل مردم ایجاد کرد اما در سفر دوم که هیچ اقدامی انجام نشد مردم سرخورده شدند.

نماینده مردم 5 شهرستان خراسان شمالی در مجلس افزود: با پیگیری‌های انجام‌شده در تلاش هستیم تا این کلنگ زنی به ثمر برسد و همراه با آن نیز صنایع پایین‌دستی در استان راه‌اندازی شود.

وی در ادامه تصریح کرد: لایروبی رودخانه اترک اگر انجام نشود کشاورزی منطقه نابود می‌شود و این درخواست به‌جا و قانونی مردم این منطقه بوده و امیدواریم مردم گرمخان در حاشیه بستر اترک با کمک پتروشیمی خراسان این اتفاق بزرگ و بی‌سابقه را شاهد باشند.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی تأکید کرد:  سهامداران واقعی مجموعه پتروشیمی باید پای‌کار بیایند تا فازهای توسعه‌ای با سرعت بالایی انجام شود.

پتروشیمی را گسترش می‌دهیم

در ادامه این دیدار علیرضا بابازاده، مدیرعامل پتروشیمی خراسان تصریح کرد: با جدیت پیگیری فاز دو اوره و gtpp خواهیم بود.

وی در ادامه تصریح کرد: پیگیری دکتر پاکمهر نسبت به رفع نیازهای مردم برای بنده نیز قابل‌احترام است و برای  لایروبی بستر رودخانه اترک با تمام ظرفیت پای‌کار خواهیم بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول