اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

پرسه زمین‌خواران در شرق مازندران/ تایید معاملات نامتعارف زمین‌خواران به نام منطقه آزاد

ایجاد منطقه آزاد زمینه حضور زمین‌خواران در مناطق شرقی استان به ویژه حاشیه‌های بندرامیرآباد را فراهم کرده و خبرهایی از معاملات نامتعارف در این مناطق به گوش می‌رسد.

پرسه زمین‌خواران در شرق مازندران/ تایید معاملات نامتعارف زمین‌خواران به نام منطقه آزاد

خبرگزاری فارس مازندران ـ جاوید عباسی| از داوطلبان ریاست جمهوری گرفته تا نمایندگان مجلس و حتی اعضای شورای شهر از نام و نشان منطقه آزاد برای بُرد تبلیغاتی خویش استفاده کردند.

پیش از انتخابات سال ۹۶ یکی از درخواست‌های جدی نمایندگان مجلس در شرق و مرکز استان تصویب منطقه آزاد تجاری بوده است، اختلاف بین نمایندگان غرب و شرق مازندران بهانه دست دولت داد که این موضوع را به پس از انتخابات ریاست جمهوری موکول کرده که بتواند از این آب برای خودش کره بگیرد.

 

پس از بهره‌برداری تبلیغاتی روحانی از قِبل منطقه آزاد تجاری نوبت به نمایندگان مجلس قبلی رسید که هر از چندگاهی خبر تصویب منطقه آزاد در دولت و پیگیری‌های آنها از مجلس در رسانه‌ها منتشر می‌شد به دلیل طرح موضوع سه نقطه در استان مازندران برای منطقه آزاد تقریبا همه نمایندگان قبلی استان درگیر این موضوع بودند و همه اعضای مجمع نمایندگان قبلی در این ارتباط اعلام نظر می‌کردند و از این ظرفیت برای استفاده تبلیغاتی در ایام انتخابات هم بهره‌بردند.

با پایان انتخابات مجلس یازدهم تا حدودی زیادی تب و تاب بحث منطقه آزاد در بین سیاسیون کاهش پیدا کرده اما در مناطق مورد بحث به صورت خرید و فروش ملک و زمین‌خواری آغاز شده است.

فروش املاک با قیمت‌های متفاوت‌تر از گذشته زمین‌های کشاورزی در این منطقه کلید خورد و وجود فضای مجازی هم ضریب افزایش این خرید و فروش را بالا برده است.

 

از زمان زمزمه بحث منطقه آزاد تجاری تاکنون ارزش زمین این منطقه از متری ۵۰ هزار تومان به ۲۵۰ هزار تومان افزایش پیدا کرده است.

این موضوع را عباسعلی ملک‌شاهی رئیس شورای روستای امیرآباد مطرح کرد و گفت: در حال حاضر به دلیل شرایط به وجود آمده خرید و فروش تا حدودی مسکوت مانده اما ۲۰ هکتار از ۵۰۰ هکتار زمین این منطقه خرید و فروش شده است.

این تحرکات نشان می‌دهد که تمایل به خرید و فروش در این منطقه ایجاد شده اما مردم منتظر دریافت خبرهای جدی‌تر در ارتباط با منطقه آزاد تجاری هستند.

وی با اشاره به رونق واحدهای فروش املاک، گفت: پیش از بحث منطقه آزاد تجاری در روستای ما فعالیت املاکی وجود نداشت اما در حال حاضر یک مجموعه بسیار مجلل احداث شده است.

حسین تیموری دهیار منطقه امیرآباد در ارتباط بحث فروش زمین، اظهار کرد: در گذشته و زمانی که خبرهای منطقه آزاد در رسانه‌ها مطرح می‌شد تا حدودی خرید و فروش رونق گرفته بود اما در  حال حاضر به دلیل نامشخص بودن وضعیت منطقه آزاد تجاری خرید و فروش زمین مسکوت مانده است.

در همین ارتباط غلامرضا شریعتی نماینده مردم شرق مازندران درباره وضعیت منطقه آزاد تجاری و زمین‌خواری در این نقطه از استان، اظهار کرد: موضوع منطقه آزاد تجاری در کمیته مشترک بین شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت در دست بررسی قرار دارد.

وی اضافه کرد: مجمع نمایندگان به صورت کلی پیگیر تصویب نهایی طرح منطقه آزاد در استان مازندران هستند اما این موضوع مورد توجه قرار گیرد که منطقه آزادی که قرار است در شرق استان ایجاد شود متفاوت با سایر مناطق آزاد فعال در کشور است.

نماینده مردم شرق استان مازندران خاطر نشان کرد: در صورت تصویب امیرآباد به منطقه آزاد تجاری منطقه صنعتی تبدیل می‌شود، از مردم مناطق بومی انتظار داریم که وارد فضای فروش اراضی کشاورزی نشوند.

وی با اعلام اینکه به لحاظ قانونی نمی‌توانیم جلوی خرید و فروش اراضی را بگیریم، گفت: در ارتباط با تغییر کاربری اراضی کشاورزی قانون مشخصی در کشور وجود دارد اما به عنوان یک شهروند استدعا دارم مردم وارد فاز فروش اراضی کشاورزی نشوند.

شریعتی در ارتباط با خرید و فروش غیرمتعارف زمین در مناطق شرق استان به بهانه ایجاد منطقه آزاد تجاری، با تایید بحث خرید زمین به مبلغ ۳ میلیارد تومان و قیمت‌گذاری ۲۰ میلیارد تومانی، گفت: این توصیه بنده به مردم است که تا مشخص شدن وضعیت منطقه آزاد اقدام به خرید و فروش اراضی نکنند.

به گزارش فارس، غیر از ایجاد بنگاه‌های املاک در شرق مازندران  تبلیغات برای فروش زمین در فضای پیج‌های  اینستاگرام هم رونق پیدا کرده است.

انتهای پیام/۸۶۰۰۴/ج/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول