اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

کهگیلویه و بویراحمد با کرونا اینجا نفس می‌کشد/ تنها واحد تولید «اکسیژن» نفس می‌خواهد + عکس و فیلم

در روزهایی که همه تخت‌های بیمارستانی استان کهگیلویه و بویراحمد مملو از بیماران کرونایی شده و جایی برای سوزن انداختن نیست، بیماران این ویروس مرگبار، بیش از هر چیز به اکسیژن برای نفس کشیدن نیاز دارند.

کهگیلویه و بویراحمد با کرونا اینجا نفس می‌کشد/ تنها واحد تولید «اکسیژن» نفس می‌خواهد + عکس و فیلم

خبرگزاری فارس، یاسوج - ترنم بهنیا- از صبح علی‌الطلوع تا آخر شب که سر بر بالین می‌گذاریم با یک کلمه بیش از هر واژه‌ای مانوسیم و آن هم کرونا؛ ویروسی که آتش در خرمن عالم انداخته و در قران 21 که اوج پیشرفت دانش، علم و تکنولوژی، اختراع و اکتشاف است هنوز چاره‌ای برای بدرقه آن اندیشیده نشده است.

چاره کار اکنون در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تنها «اکسیژن» است و اگر اکسیژن نباشد آمار تلفات کرونا از همین عدد 500 که هست دو تا سه برابر بالاتر می‌رود.

به گزارش فارس هر چند در استان کهگیلویه و بویراحمد کمتر به آینده‌نگری در حوزه‌های مختلف از جمله صنعت اندیشیده می‌شود اما خوشبختانه بر حسب تصادف این استان یک واحد تولید اکسیژن در شهرک صنعتی بلوکوی یاسوج دارد که این روزها چشم و چراغ واحدهای تولیدی استان شده و بیش از همه در کانون توجه قرار گرفته است.

 

در روزهایی که همه تخت‌های بیمارستانی استان مملو از بیماران کرونایی شده و جایی برای سوزن انداختن نیست، بیماران این ویروس مرگبار لاعلاج بیش از هر چیز به اکسیژن برای نفس کشیدن نیاز دارند.

به همین منظور راهی شهرک صنعتی شماره یک یاسوج در منطقه بلوکو شدیم تا از نزدیک وضعیت حال حاضر این واحد تولیدی را پی‌گیری کنیم.

در بدو ورود؛ مدیرعامل غیر بومی و سپیدانی این واحد تولیدی بعد از اقامه نماز افتاده و خاکی با صفا و صمیمیت خاص و پرهیز از هرگونه تکبر و خودنمایی «به دلیل شرایط خاصی که این واحد تولیدی پیدا کرده و بعد از سال‌ها مسوولان به فکر راه‌اندازی فاز دوم آن افتاده و برای این واحد تسهیلات خارج از نوبت در نظر گرفته‌اند» از روزهای سختی گفت که بر این واحد تولیدی گذشته است.

آقای تجلی مدیرعامل و یکی از دو شریک تجاری این واحد تولیدی گاز اکسیژن با بیان اینکه از سال 71 برای احداث این واحد تولیدی شروع به کار کردیم اظهار کرد: در سال 74 و 75 وارد فاز تولید شدیم و در نهایت با همه مشکلاتی که داشتیم چراغ این واحد تولیدی در سال 93 رو به خاموشی رفت.

وی با بیان اینکه افزایش هزینه‌ها و نبود سرمایه در گردش پروسه تولید در این واحد را مختل کرد و با رکود مواجه شدیم افزود: با این که نیاز به چند میلیارد  جهت راه‌‌اندازی مجدد و همچنین افزایش فاز تولید داشتیم اما در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید تنها 300 میلیون تومان برای ما در نظر گرفتند!.

تجلی افزود: همین مقدار اندک سرمایه در گردش را هم به خاطر نرخ 18 درصد آن نپذیرفتیم و با سختی و بدبختی جسته و گریخته به تولید خود ادامه دایم تا این که کرونا آمد و قصه‌ای دیگر رقم زد و همه چیز را تحت تاثیر خود قرار داد.

این تولید کننده گاز اکسیژن در شهرک صنعتی شماره 1 یاسوج با ابراز تاسف از اینکه چرا نباید صنعت را به خاطر تولید و نه به دلیل فشار کرونا حمایت کنیم تصریح کرد: تا وقتی که کرونا در کار نبود کسی به مشکلات ما اهمیتی نمی‌داد و امروز همه فهمیده‌اند که باید به تولید توجه کرد هر چند که همیشه حتی در روزهای سخت و پر مشقت هم در خدمت تولید بودیم و دستور رهبر را هرگز روی زمین نگذاشتیم.

تجلی با اشاره به نیازی که امروزه بیمارستان‌های استان به اکسیژن دارند اظهار کرد: به همین خاطر صادرات خود به سایر نقاط را متوقف کردیم تا اکسیژن تولیدی تنها صرف بیمارستان‌ها و بیماران کرونایی استان شود و در این راه خدمتی هر چند کوچک در روزهای سخت و مرگبار کرونایی به مردم درگیر ویروس کرده باشیم.

این تولید کننده در پاسخ به سوال فارس که در حال حاضر برای راه‌ا‌ندازی فاز جدید و نوسازی دستگاه‌های خود به چه میزان تسهیلات نیاز دارید افزود: با برآوردی که انجام داده‌ایم به 6 تا 7 میلیارد تومان نیاز داریم که در حال حاضر سه میلیارد در نظر گرفته‌اند و ضمن قدردانی از تلاش مسوولان و پی‌گیری آن‌ها باید بگویم که این مقدار کفاف کار را نمی‌کند و باید هر چه سریع‌تر تصمیم مقتضی اتخاذ شود.

 

 

وی با بیان این که به غیر از بیمارستان‌های استان باید به فکر سایر هموطنان هم باشیم خاطرنشان کرد: اگر تسهیلات مورد نیاز در اختیار داشته باشیم علاوه بر برآورده کردن نیاز بیمارستان‌های استان قادر به تامین اکسیژن مورد نیاز سایر استان‌ها نیز خواهیم بود.

این تولید کننده با بیان اینکه با دریافت تسهیلات مورد نیاز به جای 15 نفر تعداد 40 نفر نیرو به کار خواهیم گرفت افزود: از مسوولان استان انتظار داریم تا هر چه سریع‌تر برای کمک به توسعه این واحد کمک‌های لازم را انجام دهند تا دچار بروکراسی اداری نشویم هر چند به قول و وعده استاندار، معاون اقتصادی و همچنین رئیس سازمان صنعت و معدن استان خوشبین هستیم و آن‌ها را دغدغه‌مند برای رفع مشکل اکسیژن بیمارستان‌های استان دیده‌ایم و به همین خاطر حرف مسوولان استانی سند است و بر همین اساس کار خود را برای توسعه و نوسازی و راه‌ا‌ندازی خط دوم آغاز کرده‌ایم.

 

به گزارش فارس؛ استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در نشست ستاد استانی کرونا تاکید فراوانی بر همکاری بانک‌ها با این واحد تولیدی داشته تا بتوان نیاز بیمارستان‌های استان به اکسیژن را برطرف کرد و از این حیث دانشگاه علوم پزشکی و کادر درمان بدون دغدغه به بیماران کرونایی استان خدمات‌دهی کنند.

انتهای پیام/82009/ح

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول