اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

پیشنهاد لغو ویزا و پروانه کار در دیدار مقامات قرقیزستان و ترکیه

وزیر امور خارجه قرقیزستان در سفر کاری به آنکارا با وزیر فرهنگ و جهانگردی و رئیس جمهور سابق ترکیه دیدار و پیشنهاد بررسی لغو ویزا و پروانه کار برای اتباع دو کشور را مطرح کرد.

پیشنهاد لغو ویزا و پروانه کار در دیدار مقامات قرقیزستان و ترکیه

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، «روسلان قزاق بایف» وزیر امور خارجه قرقیزستان در سفر کاری به آنکارا با «محمد نوری آرسوی»  وزیر فرهنگ و جهانگردی ترکیه و « سردار چم» رئیس جمهور سابق ترکیه دیدار کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری قرقیزستان در مورد تثبیت اوضاع سیاسی داخلی کشورش خاطرنشان کرد روندهای سیاسی در حال انجام بوده و اوضاع به حوزه قانونی بازگشته است.

قزاق بایف بر موضع قاطع دولت جدید در انجام مبارزه آشتی ناپذیر با فساد و جنایت و جرائم سازمان یافته تأکید کرد. 

وی با تاکید ویژه‌ بر روابط فرهنگی که از گذشته تاکنون از محورهای مهم همکاری بین دو کشور بوده یادآور شد: «بیشکک» برای حفظ و تعمیق همکاری با آنکارا اهمیت زیادی قائل است.

وزیر خارجه قرقیزستان ضمن تاکید بر گسترش پروژه‌های مشترک در زمینه فنی و تکنیکی، اجرای برنامه نهمین نشست کمیسیون بین دولتی در زمینه تجارت و همکاری اقتصادی را مهم دانست. 

قزاق بایف از فعالیت‌های TIKA در کشورش بسیار قدردانی و از مساعدت‌های ارائه شده ابراز خرسندی کرد.

وی با اشاره به اهمیت سفرهای متقابل شهروندان در توسعه روابط دوجانبه فرهنگی، از آرسوی دعوت کرد تا موضوع لغو متقابل ویزا و پروانه کار برای اتباع دو کشور را بررسی کند. همچنین این گام مشترک را دستیابی به یکی از اهداف اساسی در راستای همکاری‌های اقتصادی دانست.

وزیر ترکیه به نوبه خود پیشنهاد تقویت همکاری در زمینه گردشگری را داد. وی به عنوان سکوی پرتاب در این مسیر، بر امکان آموزش مشترک پرسنل برای تجارت و گردشگری با توجه به پتانسیل حرفه ای قرقیزستان متمرکز شد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول