اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

فراهم شدن دادرسی الکترونیک در کلیه ندامتگاه‌های استان ایلام/ اجرای طرح پابند الکترونیک برای 25 زندانی

مدیرکل زندان‌های ایلام گفت: زیرساخت‌های دادرسی الکترونیک در کلیه ندامتگاه‌ها فراهم شده و هیچ زندانی برای انجام فرایند دادرسی به بیرون از زندان اعزام نمی‌شود.

فراهم شدن دادرسی الکترونیک در کلیه ندامتگاه‌های استان ایلام/ اجرای طرح پابند الکترونیک برای 25 زندانی

مجید احسانی مدیرکل زندان‌های ایلام شامگاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: با همکاری رئیس کل دادگستری استان، پیگیری دفاتر فناوری اطلاعات دادگستری و اداره کل زندان‌ها، زیرساخت‌های دادرسی الکترونیک در کلیه ندامتگاه‌ها فراهم شد و با تجهیز اتاق‌های دادرسی الکترونیک، امکان ارتباط زنده مرجع رسیدگی کننده پرونده‌های قضایی با زندانیان مهیا شد و هیچ زندانی برای انجام فرایند دادرسی به بیرون از زندان اعزام نمی‌شود.

وی افزود: راه اندازی دادرسی الکترونیک در زندان‌های استان با هدف پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، کاهش هزینه‌ها و جلوگیری از اتلاق زمان صورت گرفته است و مهمتر از همه ضریب امنیتی را ارتقاء داده و باعث توقف اعزام و بدرقه زندانیان به دادسراها شده است.

مدیرکل زندان‌های ایلام در ادامه به اهمیت سلامت زندانیان و اقداماتی که به منظور مقابله با ویروس کرونا در سطح زندان‌های استان انجام می‌گیرد اشاره کرد و گفت: تقویت اقدامات زندانبانی اسلامی و اثربخشی هرچه بیشتر فعالیت‌های بازپرورانه در دستور کار است که با همت و تلاش جهادی سنگربانان اصلاح و تربیت در حال پیگیری و انجام است.

وی از اجرای پابند الکترونیک برای 25 زندانی به عنوان مجازات جایگزین حبس در سال جاری اشاره کرد  و افزود: با همکاری مراجع قضایی، از سال گذشته تا کنون 44 پابند الکترونیکی جایگزین حبس شده است.

وی بیان کرد: دفتر خدمات قضایی در زندان مرکزی نیز  به منظور انجام دعاوی مالی، دعاوی خانوادگی، عقود و تعهدات، رسیدگی مجدد، امور حسبی، اعسار و تقسیط، امور تجاری و شرکت‌­ها، اسناد و امور ثبتی، اموال و مالکیت( نظیر دادخواست تخلیه، رفع تصرف عدوانی، اثبات مالکیت و ...)، دعاوی تجدیدنظر،  برای زندانیان در استان  افتتاح شده است.

انتهای پیام/ 970813

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول