اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

بانک‌ها از اجبار تأسیسات گردشگری برای بازپرداخت تسهیلات خودداری کنند

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: بانک‌ها از اجبار تأسیسات گردشگری برای بازپرداخت تسهیلات خودداری کنند به‌زودی کمیته رفع مشکلات پرداخت تسهیلات به تأسیسات گردشگری در خراسان رضوی تشکیل می‌شود.

بانک‌ها از اجبار تأسیسات گردشگری برای بازپرداخت تسهیلات خودداری کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، محمدصادق براتی امروز در جلسه گروه کاری گردشگری ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا اظهار کرد: با توجه به چالش‌های پیش روی تأسیسات گردشگری برای دریافت تسهیلات کمیته‌ای برای رفع مشکلات آن تشکیل می‌شود.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: این کمیته با حضور مسئولان استانداری، بانک‌های عامل، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و نمایندگان تشکل‌های بخش خصوصی حوزه گردشگری برگزار می‌شود تا چالش‌های پرداخت تسهیلات را بررسی کنند و شرایط را برای پرداخت تسهیل کنند.

وی با بیان اینکه بیشترین خسارت ناشی از شیوع کرونا در بین استان‌های کشور به بخش گردشگری خراسان رضوی وارد شده است، ادامه داد: اقتصاد این استان وابسته به زیارت و گردشگری است به همین دلیل خسارت‌ها در خراسان رضوی بیشتر از استان‌های دیگر بوده است.

براتی گفت: تاکنون 2 هزار و 850 میلیارد تومان خسارت به بخش گردشگری استان وارد شده است.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی با اشاره به حضور رئیس شورای هماهنگی بانک‌ها اظهار کرد: وزارت گردشگری مصوبه ستاد ملی کرونا برای تسهیلات جدید را به استانداران ابلاغ کرده است و بانک‌ها نیز ملزم به رعایت این مصوبه هستند، تا زمانی که دستورالعمل اجرایی این مصوبه در سیستم بانکی اعمال شود بانک‌ها از اجبار تاسیسات گردشگری به بازپرداخت تسهیلات مشمول امهال خودداری کنند.

وی یادآور شد: با وجود فعالیت تعداد کمی از تأسیسات گردشگری هم اکنون در حال گذر از موج سوم شیوع کرونا هستیم و با توجه به این موج شیوع برخی محدودیت‌ها تشدید شده است که به صورت مستقیم و غیرمستقیم بر گردشگری تأثیر گذاشته و خسارت‌ها را افزایش می‌دهد.

براتی هم چنین با اشاره به اعلام برخی تشکل‌های مبنی بر مسدود کردن بخشی از تسهیلات کرونایی یا پرداخت تسهیلات براساس صورت حساب‌های بانکی عنوان کرد: اگر بانکی این موارد را انجام دهد تخلف کرده است، این گونه موارد اعلام شود تا به بانک تذکر داده شود و برابر قانون رفتار شود.

ابوالفضل مکرمی‌فر، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی نیز در این جلسه گفت: تاکنون پرونده‌های دریافت تسهیلات برای ۱۰۹.۴ میلیارد تومان به بانک‌های ارسال شده است اما 66 میلیارد تومان آن پرداخت شده است که باید در پرداخت‌های تسریع صورت گیرد.

همچنین یوسف بیدخوری، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی در این جلسه گفت: خراسان رضوی 2 هزار و 754  تأسیسات گردشگری با ظرفیت 118 هزار و 850 تخت دارد که حدود سه چهارم این واحدها هنوز تعطیل هستند.

انتهای پیام/ 70051

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول