اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

رویداد «تَکانِش»: توسعه کارآفرینی و نوآوری آموزشی

چهارمین دوره رویداد تَکانِش با هدف حمایت از افراد و تیم‌های خلاق برای حل مسائل تعلیم و تربیت به صورت مجازی از 24 آبان‌ماه تا ۵ آذرماه توسط خانه نوآوری تعلیم و تربیت برگزار می‌شود.

رویداد «تَکانِش»: توسعه کارآفرینی و نوآوری آموزشی

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، نبی‌زاده، دبیر چهارمین دوره رویداد تکانش با بیان این خبر، درباره اهمیت و دلایل برگزاری این دوره گفت: رویداد تکانش به منظور شناسایی، توان‌مندسازی و شبکه‌سازی جوانان و افراد دغدغه‌مند برای شناسایی و حل مسائل تعلیم و تربیت برگزار می‌شود.

وی در زمینه فرآیند برگزاری و برنامه‌های این رویداد افزود: در رویداد مجازی تکانش، با ارائه وبینارهای آموزشی و تخصصی و با تکمیل کاربرگ‌ها و بوم‌های مختلف، شرکت‌کنندگان با فرآیند شناسایی و حل مسائل نظام تعلیم وتربیت آشنا می‌شوند. همچنین در این فرآیند، افراد و تیم‌ها با همراهی مشاوران و رهیاران (منتورهای) باتجربه، با ابعاد مسائل نظام تعلیم و تربیت آشنا شده و برای حل آن مسائل تلاش می‌کنند.

در این رویداد، شرکت‌کنندگان برای حل مسائل خود می‌توانند از قالب‌های مختلف از جمله موارد زیر استفاده کنند:

پژوهش، سیاست‌گذاری و مطالعات راهبردی در حوزه تعلیم و تربیت
کسب و کار و استارتاپ‌های آموزشی
تولیدات هنری و رسانه‌ای در حوزه تعلیم و تربیت
برگزاری رویداد، اقدام و کمپین اجتماعی
طراحی الگوهای آموزشی، برنامه درسی و تولید محتوا 
فناوری آموزشی

در انتهای دوره نیز، شرکت‌کنندگان با ارائه نتایج کار، در فرآیند داوری قرار گرفته و افراد و تیم‌های برگزیده مورد حمایت خانه نوآوری تعلیم و تربیت قرار می‌گیرند و در دوره یک‌ساله شتاب‌دهی خانه، برای به نقطه اثر رساندن راه حل خود، فعالیت می‌کنند. در طول دوره شتاب‌دهی، پذیرفته‌شدگان از خدمات اختصاصی خانه نوآوری تعلیم و تربیت به شرح زیر بهره‌مند می‌شوند:

اختصاص فضای کار شامل میز کار، اینترنت، اتاق‌های جلسات، کتابخانه، استودیو
استفاده رایگان از دوره‌های آموزشی
استفاده از شبکه مشاورین و مربیان تخصصی
دسترسی به شبکه فعالان تعلیم و تربیت
کمک به تیم‌ها برای تامین مالی به صورت جذب سرمایه، حمایت و انجام پروژه

دبیر رویداد تکانش تاکید کرد: همه دانشجویان، طلاب و تازه‌فارغ‌التحصیلانِ علاقه‌مند به فضای تعلیم و تربیت، به‌خصوص افراد یا تیم‌هایی که برای حل یک مشکل در فضای تعلیم و تربیت نیاز به کمک داشته یا ایده‌ای برای شکوفایی یک فرصت تعلیم و تربیتی در ذهن می‌پرورانند، فرصت حضور در این رویداد را از دست ندهند.

گفتنی است: رویداد تکانش توسط خانه نوآوری تعلیم و تربیت، که شتاب‌دهنده‌ای تخصصی و مسئله‌محور در حوزه تعلیم و تربیت است از ۲۴ آبان تا ۵ آذر به صورت مجازی برگزار می‌شود. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام، می‌توانند به صفحه رویداد تکانش به آدرس زیر مراجعه نمایند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول