اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

فراهم شدن بستر دفن اموات در امامزادگان و بقاع متبرکه استان/ پیش‌فروش قبور آغاز شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری گفت: طرح دفن اموات در بقاع متبرکه استان آغاز شده است و در تمام امامزادگان این امکان وجود دارد.

فراهم شدن بستر دفن اموات در امامزادگان و بقاع متبرکه استان/ پیش‌فروش قبور آغاز شد

حسن امیری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: یکی از مسائلی که در استان چهارمحال و بختیاری به آن توجه نشده عدم دفن اموات در امامزاده‌ها و بقاع متبرکه است که این از عوامل عدم توسعه امامزادگان استان می‌باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری افزود: امکانات و زائرین کمی داریم و به تبع آن منابع مالی و نذورات کمتری وجود دارد که باعث عدم توسعه امامزادگان و بقاع متبرکه می‌شود.

 وی در خصوص مطالبات مردم مبنی بر عدم دفن اموات در امامزادگان عنوان کرد: بستر دفن اموات در امامزادگان فراهم شده است و هیچ منع قانونی به لحاظ دفن اموات در امامزاده‌ها وجود ندارد و کمیسیون‌های مربوط به آن نیز تشکیل شده است.

امیری با اشاره به اهداف اجرای طرح دفن اموات در امامزادگان گفت: با دفن اموات درآمد حاصل از قبور صرف امامزاده می‌شود و هیچ منفعتی برای اوقاف ندارد هم‌چنین در راستای توسعه فرهنگی کار ارزشمندی انجام شده است و زمانی که کسی مبلغی را صرف خرید قبر می‌کند در امامزاده هزینه می‌شود و مصداق کار خیر و باقیات و صالحات است.

دفن اموات در امامزادگان موجب توسعه بقاع متبرکه می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ادامه داد: این موضوع در مسائل فرهنگی نیز نقش مردم در امامزادگان را افزایش می‌دهد به عنوان مثال فردی که بستگانش در امامزاده دفن شده باشند زمینه حضور فرد در امامزاده را فراهم می‌کند و این آمدوشدها باعث توسعه بقاع متبرکه می‌شود، حتی افرادی که به امامزاده رفت‌وآمدی نداشته‌اند با دفن میتشان حضور می‌یابند و از فضای معنوی و فرهنگی امامزاده استفاده می‌‌کنند.

 وی با اشاره به ثواب دفن میت در بقاع متبرکه گفت: دفن میت در امامزاده برای خود میت اثرگذار است چرا که در روایات آمده است دفن میت در مکانی که قرآن قرائت می‌شود عذاب قبر مرده را تقلیل می‌دهد حتی کسی که معتقد نباشد چراکه این معجزه قرآن است که حرز می‌شود و عذاب قبر فرد را کاهش می‌دهد و باقیات و صالحات فرد می‌شود.

امیری خاطرنشان کرد: با فاصله گرفتن از فرهنگ‌های غلط در صرف هزینه‌های گزاف برای اموات می‌توان با دفن میت در امامزادگان و بقاع متبرکه باقیات و صالحاتی برای متوفی جمع کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: بستر دفن اموات در تمام امامزادگان فراهم شده‌ است و هیچ مشکلی وجود ندارد و برای پیش‌فروش قبور می‌توان به ادارات اوقاف استان و یا هیات امنای امامزادگان مراجعه کرد، فضای امامزاده حلیمه و حکیمه خاتون استان نیز آماده دفن متوفی است و قبرهای دوطبقه طراحی شده است که رفت‌وآمدها را کاهش می‌دهد و مکانی معنوی است.

وی عنوان کرد: تخفیفات و دستورالعمل‌های خاص فروش قبر وجود دارد که تخفیفات شامل یک سری افراد می‌شود، محدودیت پذیرش اموات در هیچ‌کدام از بقاع متبرکه وجود ندارد ولی افرادی که به سبب خودکشی و یا اعدام فوت شده‌اند در امامزادگان دفن نمی‌شوند و در بقیه بیماران حتی موارد فوت شده ناشی از بیماری کرونا تدابیر خاص به لحاظ بهداشتی اندیشیده شده است.

انتهای پیام/۶۸۰۳۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول