اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

هیج مسجدی در مازندران تعطیل نیست

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به برگزاری نماز جماعت در مساجد شهرها و روستاهای مازندران با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، گفت: هیچ مسجدی در مازندران تعطیل نیست.

هیج مسجدی در مازندران تعطیل نیست

حجت‌الاسلام ناصر شکریان‌امیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، با اشاره به فعالیت 3 هزار و 800 مسجد در جای جای استان و با توجه به اثرگذاری کارکردهای مساجد در تمامی بحران‌های اجتماعی در جامعه  اسلامی، اظهار کرد: هیچ یک از مساجد شهرها و روستاهای مازندران تعطیل نیست و اقامه نماز جماعت در مساجد مازندران با رعایت دقیق شیوه‌نامه‌ها، دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های وزارت بهداشت برگزار  می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به شیوع این ویروس منحوس( کووید ۱۹) و بحرانی که امروز جامعه جهانی با آن مواجه است و افزایش چشمگیر مبتلایان و فوتی‌های ناشی از شیوع موج جدید این ویروس، افزود: در مرحله اول شیوع این ویروس در ابتدای سال، مساجد و اماکن متبرکه و فعالان حوزه دین با اقدامات جهادی توانستند به یاری مردم و مسئولان کشور بشتابند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران بیان کرد: در بسیاری از موارد این اقدامات توانست در کاهش ابتلا و مرگ و میر موثر واقع شود و در بیانات اخیر و ارزشمند رهبر معظم انقلاب استفاده از ظرفیت مساجد، پایگاه‌های بسیج و هیئات مذهبی و کانون‌های فرهنگی و تبلیغی به عنوان یک قرارگاه مهم در مبارزه با ویروس منحوس (کووید۱۹) مورد تاکید معظم‌له بوده است.

این مسئول با اشاره به برگزاری نماز جماعت در مساجد شهرها و روستاهای مازندران  با رعایت پروتکل‌ها و شیوه‌نامه‌های اجرایی وزارت بهداشت و درمان ، تصریح کرد: پخش اذان و  برگزاری نماز جماعت در تمامی مساجد استان با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی کننده و استفاده از مهر و جانماز شخصی و در حداقل زمان ممکن مورد توقع است و هیچ مسجدی در مازندران تعطیل نیست.

حجت‌الاسلام شکریان با اشاره به ارزیابی اخیر وزارت بهداشت و درمان و دستگاه‌های نظارتی در خصوص رعایت دقیق و موفق شیوه‌نامه‌ها ،دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های وزارت بهداشت و درمان توسط فعالان حوزه دین و مسجدی‌ها و هیات مذهبی، خاطرنشان کرد: در ارزیابی اخیر وزارت بهداشت و درمان و دستگاه‌های نظارتی و اجرایی ، فعالان حوزه دین ، مسجدی‌ها و هیات‌های مذهبی و... در رعایت دقیق پروتکل‌ها و شیوه‌نامه‌ها از تمامی بخش‌های مختلف کشور موفق‌تر و دقیق‌تر بوده‌اند.

وی گفت: در بسیاری از موارد متعدد این بحران در کنار مردم و دستگاه های اجرایی به اقدامات جهادی پرداخته اند و در تولید ماسک ، مواد ضدعفونی کننده و حضور در بیمارستان‌ها و کمک به بیماران در کنار کادر خدوم و زحمت کش پزشکی و درمانی پرداخته‌ اند و در خلق حماسه‌های مختلف به ویژه در همایش مواسات و کمک مومنانه صحنه‌های همدلی بسیار بی نظیری خلق کرده‌اند که رهبر معظم انقلاب بارها از اینگونه اقدامات تقدیر کردند.

انتهای پیام/86018/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول