اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

بازار ارز با گفتار درمانی سامان نمی یابد/ رئیس جمهور یک حرف می‌زند، معاونش حرف دیگر، وزیر هم کار دیگر می‌کند!

نماینده مردم شیراز در مجلس گفت: متاسفانه در موضوعات اقتصادی حتی کشاورزی، رئیس جمهور یک حرف می زند معاونش یک حرف دیگر. در نهایت وزیر صمت هم یک کار دیگرانجام می‌دهد. با این نوع تصمیم‌گیری می‌خواهند ارز را کاهش دهند.

بازار ارز با گفتار درمانی  سامان نمی یابد/ رئیس جمهور یک حرف می‌زند، معاونش حرف دیگر، وزیر هم کار دیگر می‌کند!

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، روزنامه صبح نو گفت‌وگویی با جعفر قادری، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی انجام داده است که بخش‌های مهم آن در ادامه می‌آید.

دولت در بخش‌های مختلف تعطیل است

- متاسفانه دولت در بخش‌های مختلف تعطیل است. کسب و کار و بخش خصوصی نمی‌داند چه کار کند و قدرت مانور ندارد.

- این که به تصور داخلی مسائل اقتصادی را به انتخابات آمریکا گره می‌زنند اشتباه است. بهتر است دولت نیازهای داخلی را تأمین کند.

رئیس جمهور یک حرف می‌زند، معاونش حرف دیگر، وزیر هم کار دیگر می‌کند!

- متاسفانه در موضوعات اقتصادی حتی کشاورزی، رئیس جمهور یک حرف می زند معاونش یک حرف دیگر. در نهایت وزیر صمت هم یک کار دیگرانجام می‌دهد. با این نوع تصمیم‌گیری می‌خواهند ارز را کاهش دهند.

- دولت در مسائل اقتصادی کج دار و مریز رفتار می‌کند. اینکه هر چه رئیس جمهور یا معاون اولش گفت موضوع درست نمی‌شود. این ذهنیت را باید بگذاریم کنار.

- تا رشد اقتصادی را رعایت نکردیم اتفاق خاصی در بازار نمی‌افتد. اینکه بایدن پیروز انتخابات باشد یا نباشد برای ما مشکلی را حل نمی‌کند.

- باید راه را باز کنیم و سیاست‌های کج دار و مریز را کنار بگذاریم. این ‌گونه تصور درست نیست. دلار یا سکه نیازمند یک راهبرد درست و اقتصادی دارد.

زمان گفتار درمانی گذشته است

-دولت روش گفتاردرمانی را در پیش گرفته است. با شعاردرمانی یا سخن کار پیش نمی‌رود. با کارهای نمایشی دولت مشکلات اقتصادی حل نمی‌شود.

- در خیلی از مسائل نتوانستیم موفق عمل کنیم. حتی بحران کرونا می‌بینید که مشکلات بیشتر می‌شود یک تصمیم درست حسابی در این باره هنوز نمی‌توان گرفت.

- با تعطیل کردن یا قرنطینه کردن مشکل  کرونا حل نمی‌شود باید از ظرفیت مجازی برای حل مشکلات کشور بهره برد.

- زمان گفتار درمانی گذشته است. باید دید کجا خلأ داریم و سرمایه‌ها راکد است و درست عمل کنیم.

دولت نتوانسته با یک برنامه‌ای جلوی سیل نقدینگی را بگیرد

- متاسفانه دولت نتوانسته با یک برنامه‌ای جلوی سیل نقدینگی را بگیرد. سیل نقدینگی خودش هر جا بخواهد می‌رود. یک روز بازار را به هم می‌ریزد،  یک روز بورس را.  یک روز دیگر دلار و سکه و مسکن را.  

- وقتی مردم می‌بینند حباب قیمتی شکل می‌گیرد و بعد متوجه می‌شوند که سرابی بیش نیست و سرشان کلاه رفته است بی اعتماد می‌شوند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول