اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

سازمان بهشت‌زهرا (س) و پسماند دارای کمترین موارد ابتلا به کرونا در شهرداری هستند

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران با اشاره به اینکه سازمان پسماند و بهشت‌زهرا (س) کمترین موارد ابتلا به کرونا را در شهرداری تهران داشته‌اند، گفت: کاهش سرویس‌دهی در مترو سبب شلوغی بیشتر این ناوگان می‌شود و باید بازنگری در این راستا صورت گیرد.

سازمان بهشت‌زهرا (س) و پسماند دارای کمترین موارد ابتلا به کرونا در شهرداری هستند

ناهید خداکرمی رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، درباره وضعیت کرونا در پایتخت اظهار داشت: متأسفانه ویروس کووید ـ 19 همچنان در پایتخت در حال جولان دادن است و باید تصمیمات عاجل و مناسبی جهت مقابله با آن اتخاذ شود.

وی با بیان اینکه کاهش ساعت وسایل حمل و نقل عمومی نه تنها تأثیری در مقابله با کرونا ندارد بلکه سبب تشدید آن هم می‌شود، گفت: مرکز مطالعات شهرداری تهران دو فاز مطالعاتی در مورد مسیر گسترش کرونا با همراهی بیماران مبتلا به این ویروس انجام داده که نشان می‌دهد حدود دو تا سه درصد بیماران در دو هفته قبل از بیماری خود از اتوبوس و مترو استفاده کرده‌اند و نه تنها این مطالعه در ایران بلکه بررسی‌های جهانی حکایت از تأثیر اندک حمل و نقل عمومی در شیوع کرونا دارد.

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران با بیان اینکه باید تصمیمات مقابله با کرونا منطبق با داده‌های عمومی باشد،بیان داشت: کاهش زمان سرویس‌دهی در اتوبوس و مترو موجب ازدحام و  هجوم مسافران می‌شود و باید بازنگری در این موضوع صورت گیرد.

خداکرمی درباره وضعیت ابتلا به کرونا در شهرداری تهران گفت: شهرداری همانند سایر نقاط شهر و ارگان‌های دیگر درگیر ویروس کووید ـ 19 است و کمترین موارد ابتلا به این بیماری را در سازمان پسماند و بهشت‌زهرا (س) داشته‌ایم و بیشترین موارد ابتلا در سازمان اتوبوسرانی بوده چرا که رانندگان در ارتباط با مردم هستند و این موضوع آنها را در معرض بیشتر ابتلا به کرونا قرار می‌دهد.

وی گفت: در سازمان بهشت‌زهرا (س) شاید تا کنون کمتر از 10 نفر مبتلا به کرونا شده‌اند که وضعیت آنها هم به لحاظ بیماری وخیم و جدی نبوده است که شاید رعایت دقیق پروتکل‌ها را از جمله دلایل این مسأله بتوان اعلام کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول