اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

انتقاد از افزایش سرقت‌ها در دامغان/ برای ارتقای امنیت باید چه کرد؟

در حالی که شماری از مردم دامغان از افزایش سرقت‌ها در این شهر انتقاد دارند؛ کارشناسان می‌گویند نمی‌توان از نقش خود مردم در ارتقای امنیت به‌راحتی گذر کرد.

انتقاد از افزایش سرقت‌ها در دامغان/ برای ارتقای امنیت باید چه کرد؟

به گزارش خبرگزاری فارس از دامغان، شماری از مخاطبان خبرگزاری فارس با ورود به سامانه «فارس من» که مطالبات و مشکلات مردمی را در سراسر کشور پیگیری می‌کند، با سوژه «انتقاد از افزایش سرقت‌ها در دامغان»، جلوگیری از ادامه این روند را از مسؤولان درخواست کرده بودند.

برخی مردم دامغان می‌گویند: «درباره دزدی‌ها و ناامنی‌های دامغان پیگیری کنید. دائم شاهد دزدی از یک خانه هستیم و جدیداً قتل هم رخ داده است. این شهر ساکت، امن و با اصالت دیگر مثل قبل امن نیست».

در ادامه با ذکر مثالی از این شرایط آمده است: «اخیراً میهمانانی از تهران به دامغان آمدند و برای خرید به پاساژ خندق رفتند؛ اما وقتی برگشتند، دیدند پرایدشان را از پارکینگ پاساژ دزدیده‌اند. دیروز اتاق خودرو در میدان شهر امیریه پیدا شد؛ جدای از خسارت ماشین، وسایل امانتی برای چند پزشک بود که باید خسارت چندمیلیونی آنها را هم بدهد؛ دزدان به میهمان‌های شهر ما هم رحم نمی‌کنند و این‌گونه آبروی استان و شهر را می‌برند».

امنیت و لزوم همراهی مردم

اما در این میان، باید گفت که شهرستان دامغان از چند جهت اهمیت ویژه‌ای دارد که اولین گزینه آن، به‌نوعی مرکزیت در شهرستان‌های غرب تا شرق استان سمنان به لحاظ موقعیت جغرافیایی است.

دامغان گذرگاه و معبر متصل‌کننده برخی استان‌ها به هم است و این امر اهمیت آن را بیش از پیش نمایان می‌سازد.

گزینه دوم در لیست اهمیت دامغان، تراکم جمعیت در شهر و تعداد پایگاه‌های نیروی انتظامی در شهرستان بوده که همه‌روزه در حال خدمات‌رسانی و انجام‌وظیفه در محیط و قوانین تعریف‌شده هستند.

دیگر موضوع مهم و قابل برنامه‌ریزی در شهرستان دامغان، مهاجرپذیر بودن و بافت‌های مختلف قومیت‌های ساکن در این شهرستان است که جرم‌خیزی این منطقه را با خود به همراه دارد.

البته گفتنی است که با توجه به آمارها و تحلیل‌ها، شاهد بالا رفتن تعداد جرائم در روزهای تعطیل و پیش از تعطیل هستیم و این مهم دلیل خاصی ندارد، جز نزدیکی شهرستان به مراکز پرجمعیت و حتی شهر تهران و پایتخت که باید به آن بیشتر اهمیت داد.

سن وقوع جرم پایین آمده!

ارتقای جایگاه مدیریتی در پایگاه‌های انتظامی اتفاق بسیار مثبتی بود که امروز در مورد آن گفت‌وگو می‌شود و با پیگیری‌های مسؤولان امر، به بالا بردن امنیت با همکارهای محقق‌شده انجامیده است.

با توجه به همکارهای شکل‌گرفته بین مسؤولان شهرستان دامغان و شهرهای دیگر که نتایجی مثبت و اجتناب‌ناپذیری را به همراه آورده، باید به اهمیت جایگاه امنیت و موضوعات مشابه توجه بیشتری بین مردم داده شود.

امروز سن وقوع جرم پایین آمده و ناهنجاری‌های اجتماعی اصلاح‌ناپذیر است؛ مگر با همکاری و همدلی جمعی مدیران و مردم در شهرستان دامغان و فرهنگ‌سازی بیش‌ازپیش در مسیر صحیح که باید انجام شود.

تجربه، هوشیاری و کوشش همه‌روزه تمام نیروهای تحت امر نیروهای انتظامی و همیاری مردم می‌تواند سبب شود تا آرامش جمعی جامعه مکدر نشود.

انتهای پیام/۲۲۴۹/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول