اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

جزئیات طرح جامع فاضلاب اهواز و کارون/ مجوز تخصیص ۵۰ میلیون یورو از صندوق توسعه ملی صادر شد

مدیرعامل آبفا خوزستان گفت: در سال اول ۵۰ میلیون یورو مجوز تخصیص گرفته و انشالله با تلاش و کاری که در حال انجام است ۵۰ میلیون یورو دوم نیز اخذ شود.

جزئیات طرح جامع فاضلاب اهواز و کارون/ مجوز تخصیص ۵۰ میلیون یورو از صندوق توسعه ملی صادر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، صادق حقیقی‌پور، مدیرعامل آبفای خوزستان امروز در آیین کلنگ‌زنی طرح جامع فاضلاب اهواز و شهرستان کارون اظهار کرد: با عنایت ویژه مقام معظم رهبری به استان خوزستان و پیگیری‌های رئیس جمهور مصوب شد تا ۱۰۰ میلیون یورو از صندوق توسعه به اجرا و توسعه شبکه فاضلاب شهر اهواز و کارون تخصیص داده شود.

وی افزود: در همین راستا در سال اول ۵۰ میلیون یورو از این مبلغ مجوز تخصیص گرفته و انشالله با تلاش و کاری که در حال انجام است ۵۰ میلیون یورو دوم نیز اخذ شود.

مدیرعامل آبفا خوزستان عنوان کرد: یکی از بزرگترین نعماتی که خداوند به خوزستان عطا کرده وجود رودخانه کارون است و برای مردم استان از چندین جهت مهم است.

وی با اشاره به اینکه در ۲۵ نقطه از شرق و غرب اهواز فاضلاب به کارون وارد می‌شود افزود: خوشبختانه اجرای این طرح مهم یکی از اهداف را که جلوگیری از ورود فاضلاب به این رودخانه است محقق خواهد کرد و حداقل در فاز اول، ورود فاضلاب به رودخانه کارون به نصف کاهش یابد.

حقیقی‌پور در رابطه با اجرای کلکتورهای اهواز بیان کرد: به دلیل اینکه این کلکتورها ناقص اجرا شده است ما شاهد این هستیم که علی‌رغم پیش‌بینی ۷۰ ایستگاه پمپاژ در اهواز، در حال حاضر حدود ۱۸۶ منهول پمپ و ایستگاه فاضلاب داریم که با اجرای کلکتورها این منهول پمپ‌ها به میزان زیاد کاهش پیدا می‌کند.

وی افزود: بیشترین علت نارضایتی مردم ما به علت خرابی و عملکرد نادرست منهول پمپ‌ها است که با اجرای کلکتورها که بخش مهم، هزینه‌بر و زمان‌بری است انشالله بتوانیم ۸۰ منهول پمپ را در شهر اهواز کاهش بدهیم و این بدین معنا است که رضایتمندی را در ۸۰ نقطه شهر خواهیم داشت.

مدیرعامل آبفا خوزستان در اشاره به نبود شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی گفت: این کمبود، در ایام بارندگی مشکلات زیادی را برای استان و به ویژه اهواز ایجاد می‌کند که با توجه به اهدافی که در این طرح کارگذاری شده با ۱۰ ایستگاه پمپاژ اصلی و مادر شهر اهواز و افزایش و بهسازی که ایجاد شده قطعا نقش بسیار مهمی را در دفع آب‌های سطحی خواهد داشت.

حقیقی‌پور ضمن تشریح مشکلات شهرستان کارون عنوان کرد: یکی از اولویت‌های این پروژه اجرای ۱۵ کیلومتر کلکتور و ۷ ایستگاه پمپاژ بزرگ در شهرستان کارون است که قطعا اثربخشی ویژه‌ای خواهد داشت و شاهد پیشرفت و تحول در این شهرستان خواهیم بود.

حقیقی‌پور گفت: روز گذشته ۳ مصوبه مهم از سازمان برنامه و بودجه کشور برای شهرهای آبادان، خرمشهر و مسجدسلیمان و با ارزش حدود ۷۵۰ میلیارد تومان در راستای توسعه فاضلاب در آن مناطق گرفتیم.

وی افزود: تا انشالله در کنار اهواز و کارون شاهد پیشرفت چشمگیر خدمات‌رسانی در آن مناطق نیز باشیم.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول