اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

کشف و بازداشت چند جاسوس فرانسه در الجزائر

نیروهای امنیتی الجزایر چند جاسوس را بازداشت کردند که برای سفارت فرانسه در این کشور مشغول جاسوسی بوده‌اند.

کشف و بازداشت چند جاسوس فرانسه در الجزائر

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دادگاه کیفری الجزایر یک پرونده جاسوسی باز کرد که مربوط به جاسوسی فرانسه از این کشور است.

روزنامه «الشروق» الجزایر امروز چهارشنبه گزارش داد که افراد بازداشتی عناصر وابسته به فرانسه هستند که در حال جاسوسی از مواضع مهم و حیاتی رباط بودند.

به گزارش این روزنامه، شش نفر از جمله چند افسر در بندرگاه الجزایر و فرودگاه بین‌المللی «هواری بومدین» و یک فرد دیگر به نام «زنجبیل علی» در این پرونده، دست داشته‌اند. این فرد، دارای تابعیت فرانسوی است و روابط مشکوکی با سفارت این کشور در الجزایر داشته است.

بنا بر این گزارش، این جاسوس، اطلاعات دقیق و اخبار مهمی درباره مواضع مراکز حساس حکومتی در اختیار سفارت فرانسه قرار می‌داده است. دادگاه جنایی الجزایر یک جلسه علنی تشکیل داد و اعلام کرد که تحقیقات درباره این افراد از سال ۲۰۱۸ آغاز شده بود.

به گفته این دادگاه، نیروهای امنیتی به خاطر رفت‌وآمدهای مشکوک علی به سفارت فرانسه با یک خودروی دارای پلاک دیپلماتیک، به وی مشکوک شدند و پس از مدتی مشخص شد که برای سفارت پاریس جاسوسی می‌کند.

این فرد اعتراف کرد که با یک کارمند سفارت فرانسه به نام «ب. کمال» آشنا شده بود و اطلاعاتی را که از یک افسر در بندرگاه الجزایر و یک افسر دیگر در هواری بومدین به دست می‌آورد، در اختیار این فرد قرار می‌داده است.

درباره محتوای این گزارش‌ها، وی گفت که درباره اطلاعات افرادی بوده است که در فرانسه بازداشت هستند و با گروههای تروریستی در ارتباط بوده‌اند. کما اینکه این اطلاعات مربوط به جاعلان اسناد اداری و گذرنامه بوده است.

تحقیقات نیروهای امنیتی الجزایر نشان داد که افسر جاسوس در بندرگاه الجزایر، اطلاعاتی در اختیار فرانسه قرار می‌داده و با فردی  به نام «رودولف» در سفارت فرانسه رابطه داشته است که در بخش امنیتی سفارت پاریس در رباط مشغول به کار بوده است.

یکی دیگر از متهمان بازداشتی نیز اطلاعاتی در اختیار نیروهای امنیتی الجزایر قرار داد که با استفاده از آن، پنج نفر دیگر نیز بازداشت شدند. این افراد متهم به ارائه مدارک مهم دولتی به فرانسه و جاسوسی برای این کشور هستند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول