اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

آغاز عملیات اجرایی پروژه فیبر نوری بشاگرد

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری هرمزگان گفت: عملیات اجرایی پروژه فیبر نوری بشاگرد و حاجی آباد به طول 290 کیلومتر از مصوبات سفر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به دستور استاندار هرمزگان آغاز شد.

آغاز عملیات اجرایی پروژه فیبر نوری بشاگرد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، نازنین شیبانی تذرجی در هفتمین جلسه توسعه زیرساخت‌های الکترونیکی شهرستان بشاگرد که در راستای بررسی آخرین اقدامات انجام شده در خصوص مصوبات سفر وزیر ارتباطات برگزار شد، با اشاره به آغاز  پروژه توسعه ارتباطات بشاگرد ،  هدف از اجرای این طرح را ایجاد زیرساخت های ارتباطی، خدمات پهن باند در مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته جهت دسترسی به پهنای باند بیشتر برای اپراتورها و اتصال روستاها به شبکه ملی اطلاعات دانست.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری هرمزگان اظهار داشت: اجرای پروژه بشاگرد آغاز شده و با توجه به بیماری کرونا، مردم در روستاها و نقاط محروم نیاز بیشتری به پوشش تلفن و اینترنت همراه دارند و باید در موعد مقرر این پروژه به پایان برسد. 

وی ادامه داد: با تلاش و پشتکاری که در مجموعه همکاران وجود دارد امیدواریم مردم در زودترین زمان از مواهب این پروژه بهره‌مند گردند.

نازنین شیبانی با بیان اینکه با اتمام پروژه‌های فیبر نوری شاهد از بین رفتن نقاط کور ارتباطی در بشاگرد خواهیم بود، تاکید کرد: به صورت هفتگی 4 تا 5 سایت جدید در استان به نسل‌های جدید ارتباطی (3G و 4G) متصل می‌شوند و اولویت ویژه مناطق کمتربرخوردار استان و مناطق روستایی است.

وی  با اشاره به تاکید استاندار هرمزگان مبنی بر  تسریع اتصال روستاهای شهرستان بشاگرد به شبکه ملی اطلاعات، افزود: از ابتدای برگزاری جلسات ، در شهرستان بشاگرد تاکنون  70  کیلومتر فیبر نوری با پیگیری استاندار از مقام عالی وزارت و 140 کیلومتر کابل فیبر نوری طبق مصوبه سفر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات جهت توسعه  بشاگرد به این شهرستان اختصاص داده شده است.

شیبانی  افزود  : تاکنون 34 سایت ایرانسل بهره مند از طرح فیبر نوری و 17 سایت همراه اول بهره مند از طرح فیبر نوری به این شبکه متصل خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: 9  ریپیتر در نقاط فاقد پوشش و دارای مشکل آنتن در بشاگرد و مجموعا 52 سایت بهره‌مند از طرح تکرارکننده های رادیویی در استان هرمزگان در نقاط کور و فاقد سیگنال تلفن همراه، از جمله کوه ها و نقاط صعب العبور راه اندازی خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری هرمزگان  در ادامه ضمن اشاره به وجود برخی موانع و مشکلات در مسیر راه توسعه ارتباطی بشاگرد  ابراز امیدواری کرد با توجه به تاکید استاندار محترم مبنی بر همکاری ویژه کلیه دستگاهها در خصوص پروژه های ارتباطی از این پس مسیر راه در این پروژه هموارتر از گذشته ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام/ 88055

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول