اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

درگیری پلیس پرو با معترضان به برکناری رئیس جمهور

پلیس پرو با معترضان به برکناری رئیس جمهور این کشور درگیر شده و با استفاده از گاز اشک‌آور و خودرو آب‌پاش سعی کرد آن‌ها را متفرق کند.

درگیری پلیس پرو با معترضان به برکناری رئیس جمهور

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در پی برکناری «مارتین ویسکارا» رئیس جمهور پرو به اتهام فساد مالی، روز سه‌شنبه «مانوئل مرینو» رئیس کنگره این کشور به عنوان رئیس جمهور موقت سوگند یاد کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، هواداران ویسکارا روز سه شنبه با حضور گسترده در خیابان‌های شهر‌های مختلف پرو خواستار بازگشت او به قدرت شدند.

طبق اتهامات مطرح شده علیه ویسکارا، او در زمان فرمانداری، از برخی شرکت‌های خصوصی رشوه دریافت کرده بود. این دومین باری بود که احزاب مخالف دولت ویسکارا تلاش کردند او را از ریاست جمهوری برکنار کنند.

معترضان به برکناری ویسکارا معتقدند در شرایطی که پرو به لحاظ اقتصادی در وضعیت بحرانی به سر می‌برد و شیوع ویروس کرونا این مشکل را دو چندان کرده است، برکنار کردن رئیس جمهور می‌تواند به تشدید این معضلات منجر شود.

در اعتراضاتی که روز سه‌شنبه در تعدادی از شهرهای پرو از جمله مرکز شهر «لیما» پایتخت پرو برگزار شد، پلیس تلاش کرد با گاز اشک‌آور و خودرو آب‌پاش معترضان را متفرق کند. شماری از معترضان نیز توسط نیروهای پلیس بازداشت شدند.

یکی از معترضان هنگام سخنرانی سناتوری که به نفع برکناری ویسکارا رأی داده بود، به سمت وی حمله‌ور شده و مشت محکمی به صورت او کوبید.

از سوی دیگر مرینو پس از ادای سوگند ریاست جمهوری در کنگره، ضمن اعلام برگزاری انتخابات بعدی پرو در ماه آوریل، مبارزه جدی با شیوع ویروس کرونا را وعده داد.

 

 

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول