اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

توصیه‌های ترویج فرهنگ قرآنی؛ از لزوم توجه بیشتر مسئولان تا تولید برنامه‌های قرآنی در صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد

فعالان و حافظان قرآنی بر لزوم توجه بیشتر متولیان قرآنی در جهت رشد فرهنگ قرآنی در استان تاکید کردند.

توصیه‌های ترویج فرهنگ قرآنی؛ از لزوم توجه بیشتر مسئولان تا تولید برنامه‌های قرآنی در صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، چهل و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ۱۹ آبان ماه به صورت ویدئو کنفرانس در اداره کل اوقاف و امور خیریه برگزار شد و سه بانوی راه یافته به مرحله سراسری این دوره از مسابقات به قرائت قرآن پرداختند.

اما قرآن و حوزه قرآنی نیازمند توجه بیشتر است و در همین راستا نظرات خواهران و فعالان قرآنی در راستای ارتقاء فرهنگ قرآنی را خواستار شدیم.

صدیقه دیورخش رسانه‌ای شدن برنامه‌ها و مسابقات قرآنی را راه ارتقاء فرهنگ قرآنی در جامعه دانست و عنوان کرد: برنامه‌ها، فعالیت‌ها و مسابقات قرآنی از طریق فضای مجازی و صدا و سیمای استان رسانه‌ای و به اطلاع مردم رسانده شود که این کار تاثیر بسزایی بر کودکان، نوجوانان و حتی جوانان دارد.

وی بیان کرد: خود من از طریق رسانه‌ ترغیب به سمت قرآن آمده و حفاظ شدم و توانستم به مرحله کشوری مسابقات قرآن راه پیدا کنم.

این حافظ قرآن کریم عنوان کرد:  توصیه می‌کنم برنامه‌های قرآنی بیشتری در دستور کار صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد قرار گیرد تا شاهد ارتقاء و رشد فرهنگ قرآنی در جامعه و استان باشیم.

ناهید اژدی دیگر شرکت کننده قرآنی در همین خصوص گفت: به عنوان حافظ قرآن معتقدم همه به صورت گروهی و انفرادی در قبال قرآن مسئولیم و این وظیفه سنگین به دوش همه است.

وی با بیان اینکه تبلیغات صحیح در ارتقاء فرهنگ قرآنی نقش دارد، افزود: ما می‌توانیم ابتدا یک خانه قرآنی تشکیل دهیم، سپس خانواده قرآنی، گروه و جامعه قرآنی داشته باشیم و از این طریق این فرهنگ را تقویت کنیم و ارتقاء بخشیم.

اژدری با بیان اینکه در حال حاضر برنامه‌های کمی در حوزه قرآن در سطح کشور و استان برگزار می‌شود، افزود: حوزه قرآن نیازمند کار بیشتری است.همه می‌بینیم برای برگزاری مسابقات فوتبال چه تلاش‌ها و زحماتی کشیده می‌شود اما متولیان برای قرآن کوتاهی کردند و ما در محضر این کتاب الهی مسئولیم.

این حافظ قرآن کریم با بیان اینکه از کرونا هم می‌شود به خوبی استفاده کرد، گفت: کرونا خوبی‌ها و بدی‌هایی داشته اما به عنوان حافظ و قاری قرآن می‌توانیم از این ایام به خوبی بهره ببریم تمرین‌ها و تلاش‌های بیشتری در این بخش داشته باشیم، مسئولان اجازه ندادند کرونا مانع برگزاری مسابقات سراسری شود و دیدیم که این دوره به شکل ویدئو کنفرانس به بهترین نحو برگزار شد.

فاطمه بستام دیگر فعال و قاری قرآنی با بیان اینکه می‌توانیم قدم‌های بهتری در جهت رشد فرهنگ قرآنی در شرایط کرونایی برداریم، افزود: یکی از این راه‌ها ارتباط داشتن با فعالان قرآنی در عرصه‌های ملی حتی بچه‌های استان که پتانسیل خوبی دارند است

وی با بیان اینکه رسالت قاریان قرآن سنگین است، بیان کرد: تا جایی که مقدور است در منزل جلسات قرآنی به شکل محدود برگزار کنیم و همه را به سمت قرآن دعوت کنیم و از مسئولان بخواهیم بیشتر به برنامه‌های قرآنی اهمیت دهند.

بستام خاطرنشان کرد: این توصیه را هم به مسئولان دارم که فعالان قرآنی در کهگیلویه و بویراحمد را مورد حمایت قرار دهند تا سطح مسابقات استانی ارتقا یابد و قاریان این استان در سطح ملی و بین‌المللی بدرخشند.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول