اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

اسد: اروپایی‌ها و آمریکا با حمایت از تروریسم، مردم سوریه را آواره کردند

رئیس جمهور سوریه با بیان اینکه بسیاری از آوارگان کشورش خواستار بازگشت هستند، گفت،‌ برخی کشورهای غربی مانع بازگشت آوارگان سوریه می‌شوند.

اسد: اروپایی‌ها و آمریکا با حمایت از تروریسم، مردم سوریه را آواره کردند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه، امروز چهارشنبه در اجلاس بین‌المللی بازگشت آوارگان سوریه، گفت، برخی کشورهای غربی از آوارگان برای اغراض سیاسی بهره‌برداری می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، اسد با بیان اینکه «این کشورها، با ارعاب و تطمیع مانع بازگشت آوارگان می‌شوند» گفت، «پیگیرانه برای بازگرداندن هر آواره‌ای [از کشورمان] به سوریه تلاش می‌کنیم اما موانع متعددی در این راه هست». 

اسد با بیان اینکه «اکثریت قاطع سوری‌ها در خارج از کشور، تمایل دارند که به میهن خود بازگردند» از کشورهایی که پذیرای آوارگان سوری شدند بویژه از کمک‌های ایران و روسیه تشکر کرد و گفت «به طور ویژه از دوستان روس به دلیل تلاش و اقدام پیگیرانه برای برگزاری این اجلاس که تلاش‌های بین‌المللی متعددی برای ناکام گذاشتنش صورت گرفت تشکر می‌کنم. همچنین از دوستان ایرانی که برای این امر تلاش کردند و برای کاستن از تبعات جنگ و محاصره (تحریم) حمایتی واقعی کردند، تقدیر می‌کنم».

 


سخنرانی اسد در اجلاس بازگشت آوارگان

 

اسد گفت: آوارگان سیاست کشورهای حامی تروریسم را رد می‌کنند. کشورهای اروپایی و آمریکا از طریق حمایت از تروریسم، سوری‌ها را از کشورشان آواره کردند. این کشورها با فعال کردن داعش در سال ۲۰۱۴ مانع تحقق ثبات در سوریه شدند.

رئیس جمهور سوریه در پایان سخنرانی ابراز امیدواری کرد که این اجلاس سبب همکاری بیشتر برای پایان دادن به «بحران انسانی» در سوریه شود که «بزرگترین هجمه وحشیانه غربی» آن را ایجاد کرده است. 

در پی جنگ گروه‌های تروریستی علیه سوریه با حمایت برخی کشورها در منطقه و برخی قدرت‌های غربی، هزاران خانواده سوری در استان‌های مختلف این کشور از محل زندگی خود آواره شده و به نقاط امن در سوریه یا کشورهای مجاور مثل ترکیه و لبنان و اردن کوچ کرده‌اند.

اجلاس آوارگان سوریه امروز با حضور نمایندگانی از ۲۷ کشور و چندین نهاد بین‌المللی در دمشق برگزار شد. دمشق گفته بود سه کشور عربی در این اجلاس حضور دارند و از ترکیه نیز هیچ دعوتی به عمل نیامده است. 

انتهای پیام/ص 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول