اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

بولتون: پامپئو کارزار انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ را آغاز کرده است

مشاور امنیت ملی سابق کاخ سفید سخنان مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا درباره انتقال قدرت به «دولت دوم ترامپ» را «متوهمانه» خواند و از آغاز کارزار پامپئو برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ خبر داد.

بولتون: پامپئو کارزار انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ را آغاز کرده است

به گزارش مانیتورینگ گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سومین مشاور امنیت ملی کاخ سفید در دولت دونالد ترامپ ضمن انتقاد از اظهارات مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا درباره انتقال قدرت به دونالد ترامپ، از آغاز کارزار انتخاباتی او برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ خبر داد.

«وُلف بلیتزر» مجری سرشناس شبکه «سی‌ان‌ان» با «جان بولتون» درباره اظهارات جنجالی وزیر خارجه آمریکا در خصوص انتقال قدرت در این کشور مصاحبه کرد و نظر او را جویا شد.

بلیتزر سوال کرد: «مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا، همکار سابق شما (در دولت ترامپ) گفت که "یک انتقال قدرت مسالمت‌آمیز به دولت دوم ترامپ انجام خواهد شد". اینطور به نظر می‌رسد که چنین چیزی را ما شاید در روسیه بشنویم نه اینکه اینجا در ایالات متحده بشنویم. به نظر شما این حرف چقدر خطرناک است؟».

بولتون که به عنوان سومین مشاور امنیت ملی کاخ سفید در دولت ترامپ فعالیت کرد، در هنگام این پرسش به نشانه طعنه به اظهارات پامپئو خندید.

بیست و هفتمین مشاور امنیت ملی کاخ سفید تاریخ آمریکا گفت: «به نظر من این متوهمانه است که چنین حرفی بزند. من باید این را بگویم که به نظر من او از منظر بین‌المللی اعتبار خودش را از بین برده است».

بولتون ادامه داد: «دلیل اینکه این حرف را می‌زنم آن است که به نظرم حتی در همین دولت آمریکا (دولت ترامپ) تعداد معدودی از افراد هستنتد که چنین باوری داشته باشند (اینکه یک انتقال قدرت به دولت دوم ترامپ انجام خواهد شد)».

وی افزود: «من نمی‌دانم او (پامپئو) چرا باید این جلسه با خبرنگاران را ترتیب می‌داد و احساس کرد که باید چنین اظهارنظری را بیان کند البته شاید به جز اینکه او می‌خواسته از اخراج شدنش (توسط ترامپ) جلوگیری کند شبیه به چیزی که برای دیگر افراد در دولت اتفاق افتاد. به نظر من این حزف او متوهمانه است».


«وُلف بلیتزر» مجری «سی‌ان‌ان» و جان بولتون

 

بلیتزر مجری «سی‌ان‌ان» سوال کرد: «آیا شما انتظار عملکرد بهتری از وزیر خارجه پامپئو داشتید؟»

سومین مشاور امنیت ملی کاخ سفید در دولت ترامپ جواب داد: «متاسفانه نه چنین انتظاری نداشتم. ببینید او (پامپئو) در حال پیش بردن مبارزات خود برای انتخابات ریاست جمهوری است و کارزار او برای مبارزات 2024 مدتی است که شروع شده است».

در ادامه این مصاحبه، بلیتزر از امتناع دولت ترامپ برای همکاری با جو بایدن به منظور انجام انتقال قدرت سوال کرد.

بولتون در پاسخ به این سوال، خاطره‌ای از انتخابات جنجالی سال ۲۰۰۰ ریاست جمهوری آمریکا مطرح و بر لزوم همکاری دولت ترامپ با بایدن تاکید کرد.

او گفت: «به نظر من این ناشندهنده یک نقص اساسی در قانون انتقال قدرت ریاست جمهوری ما است و آن اینکه جی‌اس‌اِی (اداره خدمات عمومی) تصمیم می‌گیرد که به چه کسی دسترسی به انتقال قدرت بدهد. به نظر من این نقص باید سال آینده رفع بشود».

بولتون ادامه داد: «به نظر من موضوعی که مهمتر است این است که آنها (مقام‌های اداره خدمات عمومی آمریکا) دارند رویه قبلی را دنبال می‌کنند که در زمان بازشماری آرا در زمان مبارزات انتخاباتی بین ال گور و (جورج) بوش (پسر) گذاشته شد. یادتان هست که گور آن زمان معاون رئیس‌جمهور بود و بوش فرماندار بود و خارج از دولت قرار داشت».

مشاور پیشین امنیت ملی آمریکا افزود: «آن چه من خاطرم می آید که شاید البته درست نباشد این است که تیم انتقالی بوش به امکانات انتقال قدرت یا اطلاعات محرمانه و دیگر چیزها دسترسی نیافت تا اینکه دادگاه عالی به نفع بوش رای داد. الان این بهانه است است که دارد ازش استفاده می‌شود و اجازه دسترسی به بایدن و دیگران داده نمی‌شود. به نظر من، انجام دو بار یک اقدام نادرست سبب نمی شود که آن تبدیل به اقدام درستی شود. به نظر من اینکه در سال ۲۰۰۰ اجازه دسترسی به تیم بوش داده نشود، اقدام نادرستی بود به نظر من حداقل باید دسترسی در موضوعات امنیت ملی داده می شد. به نظر من، افراد منطقی باید بتوانند این موضوع را به خاطر حفاظت از مردم آمریکا حل کنند حتی اگر شما بگویید که به نظر ما هنوز هم ترامپ امکان پیروزی در انتخابات را دارد. ما باید به این موضوع اذعان کنیم که حداقل احتمال این وجود دارد که بایدن شاید پیروز شود».

این اظهارنظر در شرایطی مطرح شده که پیشتر روزنامه واشنگتن‌پست خبر داد، مسئول خدمات عمومی دولت ترامپ از امضای نامه‌ای که به تیم بایدن اجازه می‌دهد کار انتقال قدرت را رسما آغاز کند، امتناع کرده است (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول