اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

لاوروف: مسکو به صورت همه‌جانبه از بازگشت آوارگان به سوریه حمایت می‌کند

وزیر خارجه روسیه در بیانیه‌ای که از طریق نماینده مسکو ایراد شد، بر حمایت کامل این کشور از دمشق در تکمیل فرایند بازگشت آوارگان سوری به وطن و احیای زیرساخت‌‌های سوریه تأکید کرد.

لاوروف: مسکو به صورت همه‌جانبه از بازگشت آوارگان به سوریه حمایت می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «الکساندر لاورنتیف» نماینده رئیس‌جمهور روسیه در مذاکرات سوریه امروز (چهارشنبه) در اجلاس بین‌المللی بازگشت آوارگان سوریه پیامی را از سوی «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه قرائت کرد که در آن تأکید شده که مسکو به صورت همه‌جانبه در فرایند بازگشت پناهجویان و آوارگان سوری به وطن و احیای زیرساخت‌های سوریه از دمشق حمایت می‌کند. 

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی تاس، در متن بیانیه همچنین به امتناع واشنگتن از حضور در این اجلاس بین‌المللی اشاره کرد و گفت: «امتناع ایالات متحده از مشارکت در اجلاس بین‌المللی تسهیل بازگشت آوارگان سوری نمایانگر استانداردهای دوگانه این کشور در قبال سوریه است».

در بخشی از این بیانیه آمده بود: «نمی‌توان امتناع غیرقابل توجیه گروهی از کشورها به رهبری ایالات متحده آمریکا از شرکت در نشست انساندوستانه امروز را که مطابق با قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت سازمان ملل در حال برگزاری است، نادیده گرفت و این کشورها در عین حال تلاش می‌کنند که در امور این کشور (سوریه) مداخله کنند».

این بیانیه سپس در توضیح عدم مشارکت آمریکا در این نشست بین‌المللی تأکید کرد: «ما اینگونه رویکرد مخالفان خود را گواه دیگری از رویکردهای دوگانه آنها در قبال سوریه تلقی می‌کنیم زیرا در عین حال آنها سعی می‌کنند به دنبال منافع کاملاً خودخواهانه ژئوپولتیکی خود باشند».

لاوروف در این بیانیه همچنین در خصوص نقش برقراری آرامش در سوریه در تسهیل بازگشت آوارگان سوری به وطن گفت که احیای زندگی مسالمت‌آمیز در سوریه، بازگشت پناهجویان و آوارگان سوری را تسهیل می‌بخشد و روسیه در صدد است نهایت تلاش خود را به کار گیرد تا زمینه بازگشت آوارگان به سوریه فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه تلاش‌هایی برای محاصره سوریه از مسرهای غیرقانونی و غیرانسانی صورت می‌گیرد، در این خصوص گفت: «اطمینان دارم که تلاش‌های مشترک ما می‌تواند انگیزه جدیدی را برای احیای زندگی مسالمت‌آمیز در سوریه ایجاد کند. مهم است که میلیون‌ها سوری بتوانند در آینده‌ای نزدیک به خانه‌های خود بازگردند. ما قصد داریم به هر طریق ممکن در این زمینه کمک کنیم».

در پی جنگ گروه‌های تروریستی علیه سوریه با حمایت برخی کشورها در منطقه و برخی قدرت‌های غربی، هزاران خانواده سوری در استان‌های مختلف این کشور از محل زندگی خود آواره شده و به نقاط امن در سوریه یا کشورهای مجاور مثل ترکیه و لبنان و اردن کوچ کرده‌اند.

اجلاس آوارگان سوریه امروز با حضور نمایندگانی از ۲۷ کشور و چندین نهاد بین‌المللی در دمشق برگزار شد. دمشق گفته بود سه کشور عربی در این اجلاس حضور دارند و از ترکیه نیز هیچ دعوتی به عمل نیامده است. 

انتهای پیام/

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول