اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  پاکستان

توافق گازی 2 میلیارد دلاری روسیه و پاکستان در مراحل نهایی

به گفته مقامات پاکستان، در سفر هیأت روسی به اسلام‌آباد، دو کشور توافقنامه شروع کار در پروژه خط لوله گاز شمال-جنوب به مبلغ 2 میلیارد دلار را نهایی می‌کنند.

توافق گازی 2 میلیارد دلاری روسیه و پاکستان در مراحل نهایی

به گزارش خبرنگار دفاتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، به گفته برخی مقامات پاکستان، در سفر قریب‌الوقوع هیأت روسی در هفته آینده به اسلام‌آباد، دو کشور توافقنامه شروع کار در پروژه خط لوله گاز شمال-جنوب به مبلغ 2 میلیارد دلار را نهایی می‌کنند.

پس از چندین توافق بین پاکستان و روسیه، توافقنامه آغاز عملیات اجرایی در مورد این خط لوله، نهایی خواهد شد.

کار بر روی پروژه انتقال گاز از مناطق ساحلی پاکستان به مناطق صنعتی در شمال این کشور از طریق خط لوله شمال-جنوب به دلیل بروز برخی اختلافات طرفین و نیز تحریم‌های آمریکا برای شرکت‌های روسی متوقف شده بود.

یک مقام پاکستانی با اشاره به نزدیک شدن طرفین به توافقات نهایی اظهار داشت: مذاکرات و رایزنی‌ها به مراحل نهایی نزدیک شده و یک هیأت روسیه بزودی به اسلام‌آباد سفر خواهد کرد.

به گفته وی، ما اطمینان داریم توافق نامه پس از اجماع در سطح دولت نهایی می شود.

مقامات سفارت پاکستان در مسکو تأیید کرده‌اند که یک هیأت فنی روسی از 16 تا 18 نوامبر در پاکستان خواهد بود تا در مورد پروژه خط لوله انتقال گاز با مقامات پاکستانی گفت‌وگو کند.

هزینه اولیه پروژه خط لوله انتقال گاز 1100 کیلومتری 2 میلیارد دلار برآورد شده است. این خط لوله توانایی انتقال سالانه 12.4 میلیارد فوت مکعب گاز از کراچی به لاهور را دارد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول