اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

کاهش ۳۵ درصدی جابجایی مسافر ریلی در استان گیلان

مدیرکل راه‌آهن شمال دو از جابجایی ۳۰۰ هزار مسافر توسط حمل‌ونقل ریلی در استان گیلان و در سال گذشته خبر داد و گفت: از خردادماه امسال تاکنون ۱۱۵ هزار مسافر توسط راه‌آهن در استان گیلان جابجا شدند که در این خصوص نسبت به مشابه سال گذشته با کاهش ۳۵ درصدی مواجه بودیم.

کاهش ۳۵ درصدی جابجایی مسافر ریلی در استان گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، غلامحسین ولدی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ایمنی سفر یکی از ویژگی‌های شبکه حمل‌ونقل ریلی محسوب می‌شود، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین برندهای راه‌آهن مسئله ایمنی سفر بوده و این امر راه‌آهن به یک شبکه حمل‌ونقلی مهم در کشور تبدیل کرده است.

وی با اشاره به ویژگی‌های راه‌آهن در کشور گفت: ارزان بودن هزینه سفر، امکان جابجایی انبوه بار مسافر، آلودگی کم در محیط‌زیست، کاهش مصرف انرژی نسبت به جاده راه‌آهن ازجمله مهم‌ترین ویژگی‌های راه‌آهن در کشور است‌.

مدیرکل راه‌آهن شمال دو با اذعان به اینکه احتمال بروز به دو عامل بسیار مهم بستگی دارد، تصریح کرد: احتمال بروز حادثه در راه‌آهن نسبت به دیگر وسایل حمل‌ونقل جاده‌ای کم بوده و به عواملی ازجمله ورود وسایل نقلیه، عابر پیاده و احشام به حریم راه‌آهن، بلایای طبیعی، خطاهای انسانی، ایرادات سیستم ناوگان بستگی دارد.

ولدی اصلی‌ترین دغدغه مسؤولان راه‌آهن را عبور احشام و مردم از خط ریلی راه‌آهن دانست و بیان کرد: بر اساس قانون عبور هر وسیله نقلیه، احشام و اشخاص در حریم راه‌آهن ممنوع بوده و در صورت ورود به حریم راه‌آهن هرگونه خسارت واردشده به راه‌آهن آن فرد مسئول است ولی نگاه مسؤولان استانی نگاه حمایتی به مردم بوده و در حال انجام اقدامات لازم هستیم.

وی با اشاره به اقدامات انجام‌شده در خصوص عدم برخورد مردم  و احشام به راه‌آهن در استان گیلان گفت: شناسایی محل‌هایی که احتمال برخورد وجود دارد، کاهش سرعت حرکت راه‌آهن در مسیر رستم‌آباد به رشت، بازدید مستمر راه بانان، مناسب‌سازی ساعت حرکت قطار ازجمله اقدامات لازم بوده است.

مدیرکل راه‌آهن‌ شمال دو با تأکید بر لزوم توجه به فرهنگ‌سازی در خصوص ایمنی راه‌آهن بیان کرد: یک کارگروه با عنوان فرهنگ‌سازی ایمنی در راه‌آهن تشکیل و این افراد با حضور در شهر و روستاها به کاهش آسیب به راه‌آهن کمک می‌کند.

ولدی از جابجایی ۳۰۰ هزار مسافر توسط حمل‌ونقل ریلی در استان گیلان و در سال گذشته خبر داد و گفت: از خردادماه امسال تاکنون ۱۱۵ هزار مسافر توسط راه‌آهن در استان گیلان جابجا شدند که در این خصوص نسبت به مشابه سال گذشته با کاهش ۳۵ درصدی مواجه بودیم.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول