اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

قیمت مصوب مرغ در استان قزوین 20 هزار و 400 تومان است/ در حال بازنگری قیمت مرغ هستیم

مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: طبق کارشناسی صورت گرفته، قیمت مصوب گوشت مرغ در استان قزوین توسط ستاد تنظیم بازار 20 هزار و 400 تومان در نظر گرفته شده است.

قیمت مصوب مرغ در استان قزوین 20 هزار و 400 تومان است/ در حال بازنگری قیمت مرغ هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، عزیزالله افضلی، مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در قزوین در رابطه با قیمت گوشت مرغ گفت: کف قیمت مرغ در ستاد تنظیم بازار کشور 20 هزار و 400 تومان اعلام شده است، اما از سوی دیگر اختیاراتی به ستاد تنظیم بازارهای استانی داده شده تا بر اساس مقتضیات استانی و منطقه‌ای، میزان تولید، نوع مصرف، نوع محصول و هزینه‌های تمام شدهٔ محصول نهایی بتوانند قیمت‌گذاری مناسبی را در استان‌‌ها داشته باشند.

وی افزود: استان قزوین یکی از استان‌های تولیدکنندهٔ مرغ و تخم‌مرغ بوده و در این زمینه پایلوت کشوری است، در جلسات تنظیم بازار استان قزوین و کارگروه‌های ذیل آن، با حضور نمایندگان مرغ‌داران، اتحادیهٔ مرغ‌داران، تعاونی نهاده‌ها، همکاران سازمان جهاد کشاورزی و سایر دستگاه‌های ناظر کار کارشناسی انجام شده و برای قیمت گوشت مرغ به عددی رسیده‌اند که آن عدد نشان می‌دهد قیمت تمام شدهٔ مرغ در استان قزوین با توجه به افزایش قیمت مرغ زنده و هزینه‌های وابسته به آن در خصوص کشتار و هم‌چنین قیمت نهاده‌های دامی بیش از 20 هزار و 400 تومان است.

افضلی اظهار کرد: قیمتی که اکنون برای عرضهٔ گوشت مرغ در استان قزوین جهت رسیدن به‌دست مصرف کننده در نظر گرفته شده، 20 هزار و 400 تومان مصرف کننده است که این قیمت بر اساس نوع قیمت‌گذاری ستاد تنظیم بازار استان صورت گرفته است.

این مسؤول در پایان تأکید کرد: البته قیمت فوق به‌صورت موقتی است و ستاد تنظیم بازار استان در حال بازنگری است تا ببیند آیا این امکان وجود دارد که با تأمین منابع نهاده‌های جدید بتواند قیمت‌ها را تعدیل کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، طی هفته‌های اخیر قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ در استان قزوین بیش از 20 درصد افزایش قیمت داشت و این قیمت به‌نحوی بود که روزانه متغیر بود و دلیل این افزایش قیمت، افزایش 4 برابری قیمت نهاده‌های دامی عنوان شده بود. برخی از مخاطبان خبرگزاری فارس نیز اعلام کردند قیمت مرغ در شهرهای همجوار استان پایین‌تر است و توجیهی ندارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول