اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

اجرای طرح «به اسم شهید» برای اولین بار در کشور در استان یزد

معاون هماهنگ کننده سپاه الغدیر استان یزد، با اشاره به اجرای طرح «به اسم شهید» گفت: خانواده‌ها در صورت تمایل با نام گذاری فرزند خود به اسم یک شهید، شناسنامه یادبود آن شهید را دریافت می‌کنند.

اجرای طرح «به اسم شهید» برای اولین بار در کشور در استان یزد

سرهنگ پاسدار علی نوری‌زاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در یزد، با اشاره به ضرورت انتقال ارزش‌های هشت سال دفاع مقدس به نسل جوان، اظهار کرد: با هماهنگی ثبت احوال استان خانواده‌هایی که تمایل به نام گذاری فرزند خود به اسم یک شهید در استان را داشته باشند شناسنامه یادبود همان شهید اهدا می‌شود.

وی با بیان این‌که شهید می‌تواند از خانوداه، محله و شهرستان خانواده متقاضی نام باشد، افزود: این برنامه در قالب طرح "به اسم شهید" در سطح استان یزد انجام می‌شود.

معاون هماهنگ کننده سپاه الغدیر استان یزد اجرای طرح به اسم شهید را از جمله برنامه های کنگره ملی شهدای استان خواند و گفت: این طرح برای اولین بار در استان یزد و کشور انجام می‌شود.

سرهنگ نوری‌زاده هدف از اجرای این طرح را برقراری ارتباط معنوی فرزندان تازه متولد شده با شهدا و زنده نگه داشتن یاد و خاطره آنها عنوان و تصریح کرد: پیش بینی می‌شود با اجرای این طرح تا پایان کنگره نام ۴۰۰ نوزاد یزدی به اسم شهدا متبرک شود.

وی ادامه داد: در شناسنامه هایی که به عنوان یادبود شهید اهدا می‌شود نام شهید، گلزار شهید و اطلاعات بیشتری از آن درج و زمانی که کودک بزرگ شود به راحتی می‌تواند با آن شهیدهم نام خود ارتباط معنوی برقرار کند.

معاون سپاه الغدیر با بیان این‌که اسامی شهدا فقط مختص نوزادان پسر نیست، افزود: در استان یزد ۲۶ شهید زن نیز داریم که اسامی آنها منتشر می‌شود تا خانواده ها در صورت تمایل از این اسامی برای نام گذاری فرزندان دختر خود استفاده کنند.

سرهنگ نوری‌زاده خاطرنشان کرد: اسامی چهار هزار شهید استان و اطلاعات کامل این طرح در قابل بروشورهایی تهیه و به مراکز بهداشت و مطب‌های زنان و زایمان ارائه می‌شود.

انتهای پیام/ص/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول