اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

وام 121 میلیون دلاری بانک توسعه آسیا به ازبکستان

بانک توسعه آسیا برای بازسازی شبکه‌های خطوط ریلی استان «فرغانه» قسمت شرقی ازبکستان به این کشور 121 میلیون دلار وام اعطا کرد.

وام 121 میلیون دلاری بانک توسعه آسیا به ازبکستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، بانک توسعه آسیا برای بازسازی شبکه‌های خطوط ریلی استان «فرغانه» قسمت شرقی ازبکستان به این کشور 121 میلیون دلار وام اعطا کرد.

این وام تکمیلی در جهت کمک مالی معادل 80 میلیون دلاری بانک توسعه آسیا تصویب شده در سال 2017 میلادی برای برق سازی 145 کیلومتر خط ریلی بین شهرهای «پاپ»، «نمنگان» و «اندیجان» در وادی «فرغانه» است.  

پیش بینی می‌شود بازسازی شبکه‌های خطوط ریلی وادی «فرغانه» دسترسی مردم به بهداشت، آموزش و امکان اشتغال در این کشور را بهبود بخشد و همچنین به توسعه گردشگری و تجارت بین ازبکستان و کشورهای همسایه کمک خواهد کرد.   

بانک توسعه آسیا در سال 1966 میلادی برای حمایت از توسعه اقتصادی، همگرایی منطقه‌ای و رشد پایدار در آسیا و منطقه اقیانوس آرام در مانیل فیلیپین تاسیس شده است.

هم اکنون 67 کشور جهان عضو این بانک است.

ازبکستان در سال 1995 میلادی به عضویت بانک توسعه آسیا پیوست و این نهاد مالی از سال 1995 میلادی تاکنون 75 وام به ارزش کلی 8 میلیارد و 100 میلیون دلار در اختیار ازبکستان قرار داده است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول