اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

آخرین تحولات مأرب؛ پیشروی نیروهای صنعاء و متوسل شدن نیروهای هادی به مین‌گذاری

پیشروی نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در اطراف شهر مأرب باعث شده که نیروهای وابسته به دولت مستعفی به حفر خندق و مین‌گذاری در بسیاری از مناطق این شهر دست بزنند.

آخرین تحولات مأرب؛ پیشروی نیروهای صنعاء و متوسل شدن نیروهای هادی به مین‌گذاری

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، استان «مأرب» که سرشار از منابع نفتی و گازی است، مهم‌ترین مرکز حضور حزب اخوانی «الاصلاح» که بخش اصلی پیاده‌نظامی دولت منصور هادی را تشکیل می‌دهد، محسوب می‌شود.

روزنامه «الاخبار»، امروز (چهارشنبه) درباره آخرین تحولات نبرد بر سر شهر مأرب میان نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن و نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی و دولت مستعفی نوشت، نیروهای متحد ائتلاف می‌خواستند با گشایش تعدادی از جبهه‌های غرب مأرب و نیز ممانعت از تسلط نیروهای صنعاء بر اردوگاه راهبردی «الماس»، این نیروها را شکست دهند اما ارتش و کمیته‌های مردم یمن با پیشروی گسترده خود آنها را غافلگیر کردند و به نزدیکی اردوگاه «تداوین» به عنوان دومین اردوگاه مهم و مورد استفاده نیروهای سعودی و اماراتی در مأرب از نظر اهمیت برسند.

در ادامه این گزارش آمده، علیرغم حملات گسترده جنگنده‌های ائتلاف متجاوز به اهداف نظامی و غیرنظامی در شهرهای «مدغل» و «رغوان» در جبهه غربی مأرب، پیشروی نیروهای ارتش یمن ادامه دارد. درگیری نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با نیروهای دولت مستعفی طی چهار روز گذشته از غرب مأرب تا شرق الجوف ادامه داشته به نحوی که نیروهای صنعا به صورت همزمان در پنج جبهه می‌جنگند، پیشروی بسیاری در رغوان به دست آورده‌اند و بر هفتاد درصد آن مسلط شده‌اند.

منابع قبیله‌ای یمن به الاخبار گفتند، ارتش و کمیته‌های مردمی وارد نبردهای سرنوشت‌سازی در اطراف اردوگاه الماس در شرق مأرب شده‌اند و بر مناطق نبعه و الجمیدر مسلط شده‌اند. نیروهای دولت مستعفی نیز هجومی را علیه نیروهای صنعاء در شمار غرب مأرب داشته‌اند و همزمان جنگنده‌های ائتلاف سی حمله هوایی به اطراف اردوگاه الماس کرده‌اند.

در ادامه این گزارش آمده، این پیشروی‌های ارتش و کمیته‌های مردمی باعث شده که نیروهای وابسته به ائتلاف به حفر خندق و مین‌گذاری در بسیاری از مناطق شهر مأرب دست بزنند و در حال تشدید استحکامات خود در این شهر هستند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول